Studiu. Ce mărci de mașini și-ar dori europenii. Brandurile germane sunt cele la care râvnesc toți

Studiu. Ce mărci de mașini și-ar dori europenii. Brandurile germane sunt cele la care râvnesc toți

Majoritatea europenilor și-ar dori să conducă o unul dintre cele două branduri germane, BMW sau Mercedes, conform unui studiu făcut pe „Bătrânul Continent”.

La capitolul mărci de mașini preferate de utilizatorii de internet din Europa, BMW se situează pe prima poziție. Conform unui studiu ce a fost realizat de siteul picodi.com. În cadrul acestei cercetări au fost comparate statisticile căutărilor pe Google, pentru mai mult de 60 de tipuri de mașini, clasa premium, medie și economy.

BMW și Mercedes, cele mai dorite mașini la nivel european

În Europa, producătorul german BMW are cel mai mare succes din punct de vedere al intersului consumatorilor. Brandul s-a clasat pe primul loc în lista celor mai cunoscuți producători de mașini din 15 țări din Europa, de la Marea Britanie, prin Germania, Austria și Ungaria până la majoritatea statelor balcanice, România, Serbia, Bulgaria, Muntenegru sau Macedonia.

Mercedes-Benz a ocupat locul al doilea în clasament, printre utilizatorii de internet din 10 țări. Cei mai mulți fani ai acestei mărci se află în Rusia, Azerbaidjan, Armenia, Albania și în mai multe țări din Europa de Vest: Portugalia, Luxemburg și Belgia.

Toyota s-a clasat pe locul cel mai înalt din Polonia, Bulgaria, Grecia, Lituania și Letonia. Ambele pe locul 4 și doar la un pas de podium au fost Volkswagen și Tesla. Marca americană de mașini electrice este lider în Irlanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția. Producătorul german este preferat de rezidenții spanioli, italieni, bieloruși și ucraineni, conform sursei citate.

Peugeot, Renault și Volvo, la coada clasamentului

Mașinile de la marca sud-coreeană Hyundai au atins cel mai mare nivel al interesului în trei țări: Cehia, Slovacia și Islanda.

Cele două mărci franceze Peugeot și Renault, precum și marca suedeză Volvo, sunt ultimele companii care au ajuns în țările unde a fost efectuat acest sonda. Pe lângă francezi, danezii au fost cei care și-au arătat preferința pentru Peugeot. Renault s-a situat în topul celor mai frecvent căutate mărci de autoturisme din Turcia, iar Volvo este în fruntea clasamentului suedez.

„Cercetarea s-a bazat pe o comparație de căutări a 64 de mărci de mașini în 2017–2021. Datele istorice au fost obținute prin Google Keyword Planner. Datele pentru Andorra, Malta, Monaco, San Marino și Vatican nu au fost disponibile”, mai precizează sursa citată.

 

Ne puteți urmări și pe Google News