Studiu: Ce ar face românii dacă ar găsi 1.000 de lei într-un parc

Mai mult de 70 dintre români consideră că datoriile sunt o problemă urgentă pentru care trebuie găsită rapid o soluție. Numai 15% dintre români sunt de părere că datoriile reprezintă o problemă minoră pentru care se va găsit o soluție la un moment dat. Românii au mai fost întrebați și ce ar face cu suma de 1.000 de lei dacă ar găsi-o într-un parc. 64% dintre persoanele fără datorii au răspuns că ar preda suma poliției, în timp ce numai 55% dintre persoanele cu datorii au dat același răspuns.

Un studiu realizat de Kruk România a analizat atitudinea românilor față de bani și comportamentul financiar al consumatorului român, informează agerpres.ro.

Cât despre obiceiurile de cumpărare, 88% dintre respondenţi au declarat că nu ar cumpăra un obiect de care nu au neapărat nevoie în gospodărie, ci preferă să economisească acești bani. De asemenea, 4 din 10 români sunt înclinați să-şi planifice cheltuielile pentru a putea să cumpere fără ezitări ceea ce îşi doresc, din veniturile curente.

În ce privește motivele pentru care românii ar lua un împrumut, 71% dintre persoanele cu datorii şi 64% dintre persoanele fără datorii participante la cercetare au declarat că motivul principal sunt situațiile neprevăzute. Un procent de 18% dintre cei cu datorii ar lua un împrumut indiferent de scopul acestuia, în timp ce numai 9% dintre cei fără datorii ar lua un împrumut fără un motiv bine întemeiat, potrivit sursei citate.

Românii au fost întrebați și ce ar face cu suma de 1.000 de lei dacă ar găsi-o într-un parc. În acest caz, 64% dintre respondenții fără datorii au spus că i-ar preda Poliţiei, în timp ce numai 54% dintre respondenții persoane cu datorii au dat același răspuns. Într-o proporţie de 10% faţă de numai 4% cei fără datorii, respondenţii persoane cu datorii au mai spus că ar folosi aceşti bani pentru cheltuieli curente.

Cercetarea sociologică 'Obiceiurile financiare ale românilor' implementată de Kruk România la sfârşitul anului trecut, împreună cu agenţia de cercetare de piaţă iSense Solutions a analizat atitudinea faţă de bani şi comportamentul financiar al consumatorului român.

Metodologia de cercetare a fost sondaj online, pe un panel reprezentativ la nivel național de aproximativ 900 persoane, din mediul urban şi rural, cu o distribuție de 600 de respondenți, persoane fără datorii şi aproximativ 300 de respondenți, persoane cu datorii.

Kruk România este membră a Grupului Kruk - companie de management al creanțelor din Polonia - înfiinţată în anul 2007.