Străzile din Capitală cu cele mai multe accidente. Ce greșeli fac șoferii

Sursa foto: Razvan ValcaneantuEEC

Zilnic, mii de șoferi din București stau și ore în aglomerație. În dorința de a ajunge mai rapid la destinație, mulți dintre aceștia apasă pedala de accelerație atunci când pot. Numai că, viteza este un factor principal care contribuie la producerea accidentelor.

Subcomisarul de poliție Claudiu Costea, membru al Brigăzii Rutiere a Poliției Capitalei, a identificat ce străzi din București au cel mai mare risc de producere a accidentelor.

Ce străzi din București au risc crescut de producere a accidentelor

Sunt artere cu risc rutier ridicat. Avem aici şoseaua Olteniţei, cu zece accidente în 2023, Splaiul Unirii cu nouă accidente, Mihai Bravu cu cinci accidente, Nicolae Grigorescu cu șase, I.C. Brătianu cu șapte.

Vorbim de accidente rutiere grave. În 2022, am avut nouă accidente pe Şoseaua Pantelimon, Mihai Bravu zece, Bulevardul Ghencea opt accidente, Theodor Pallady șapte accidente.

Sunt accidente care s-au înregistrat din cauza nerespectării anumitor reguli de circulaţie”, a declarat subcomisarul pentru dcnews.ro.

Claudiu Costea a adăugat că riscul de accidente este mai crescut pe străzile cu două sau trei benzi. Și asta pentru că aici presiunea de a accelera poate fi mai mare.

De multe ori, chiar dacă au existat încălcări precum traversări neregulamentare sau nerespectarea priorității, viteza a contribuit semnificativ la producerea accidentelor.

E vorba de conştientizare, trebuie să ne dăm seama de pericolele existente atunci când circulăm cu viteză”, a mai spus subcomisarul Brigării Rutiere.

Podul Grant. Traficul, redeschis în martie pe benzile dinspre Crângaşi spre Strada Turda

Cu traficul din ce în ce mai crescut pe străzile din București, primarul Nicușor Dan vine cu o veste bună pentru șoferi.

Circulația pe benzile de la Crângași spre Strada Turda de pe Podul Grant, unde sunt în desfășurare lucrări, va fi reluată în luna martie a anului viitor.

Cu toate acestea, primarul general al Capitalei a subliniat că termenul de finalizare a consolidării pilonilor de sub pod ar putea fi mai îndelungat, deoarece această etapă nu va afecta traficul.

Podul Grant. Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

„Constructorul s-a ţinut de cuvânt pe ce urma să facă în aceste două săptămâni. În sensul că a decopertat straturile de asfalt şi hidroizolaţia pe deasupra podului, pe partea de linie de tramvai. Cam pe jumătate din pod s-a îndepărtat cuva tramvaiului şi cam într-o săptămână o să fim în aceeaşi situaţie şi acolo.

Mi s-a spus că nu figura în documentaţia tehnică a podului. Deci, în expertiza pe baza căreia s-a făcut proiectul tehnic, faptul că sub hidroizolaţie nu s-a găsit structura de beton.

Ci o improvizaţie de un strat de ciment de aproximativ cinci centimetri, care nu este suficient de bun pentru a asigura o aderenţă perfectă cu hidroizolaţia şi deci e o mică lucrare suplimentară de câteva zile, care înseamnă îndepărtarea şi a acestei pelicule de cinci centimetri, care era sub hidroizolaţie”, a explicat Nicuşor Dan, care a vizitat şantierul de la Podul Grant.

30 din 40 de poduri din București au fost expertizate

Nicușor Dan a comunicat că, dintre cele 40 de poduri și pasaje din București, au fost evaluate aproximativ 30. Rezultatele verificărilor au indicat necesitatea unei intervenții imediate la Obor și Lujerului. Precum și la podul suprateran de pe Șoseaua București-Ploiești.

Conform primarului general, Administraţia Străzilor este în curs de a realiza expertizele pentru intervenţie.