Stelică „Faliment”, uns şef la Garda Financiară

Stelică „Faliment”, uns şef la Garda Financiară

PDL-istului Stelică Constantin, cunoscut drept un personaj controversat, i s-a pregătit „un loc călduţ”. Modificarea legislaţiei l-a obligat să dea un concurs, pe care l-a şi luat.

Stelică Constantin, fost Barna, cel considerat responsabil de falimentul companiei de pompe Aversa SA, este noul şef al Gărzii Financiare Bucureşti. Luni, el a câştigat concursul pentru funcţia de director coordonator al secţiei Gărzii Financiare din Capitală, obţinând 96 de puncte din 100.

Stelică Constantin mai are astăzi de trecut proba orală pentru o altă funcţie în cadrul aceleiaşi instituţii, cea de comisar-şef divizie. Dacă o va obţine şi pe aceasta, Constantin îşi va asigura un loc „călduţ” în Gardă şi după cei patru ani, când expiră mandatul de şef.

Salvatorul lui Băsescu

Ne puteți urmări și pe Google News

De numele lui Stelică Barna - care a revenit la Constantin după divorţ - se leagă multe controverse. El a intrat în atenţia publicului în 2004, când a sărit din barca PSD în luntrea PD, partid în graţiile căruia a rămas până astăzi. Relaţiile lui ajung la şeful statului. Când Barna era viceprimar al Capitalei din partea PSD şi apoi consilier municipal, Băsescu se afla în fruntea Primăriei Bucureşti.

Dacă, în 2003, Băsescu îl avertiza public pe Stelică Barna că nu îşi îndeplinea atribuţiile şi ar condiţiona de şpagă rezolvarea unor probleme curente, un an mai târziu erau cei mai buni aliaţi.

Asta s-a întâmplat după ce Barna a lăsat mască audienţa în şedinţa de consiliu din august 2004, când a votat alături de membrii Alianţei D.A. şi ai PRM. A fost exact votul de care Băsescu avea nevoie pentru aprobarea ridicării Pasajului Basarab. Cum a falimentat Aversa

Stelică Constantin Barna a fost numit în fruntea societăţii Aversa din Bucureşti în 2005, de unde a fost demis în august 2006. Conform unui raport de control al Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Barna s-a făcut vinovat de 11 deficienţe manageriale.

El a avizat achiziţia unor bunuri sub forma mascată a „custodiei” de mărfuri, a angajat firma la achitarea unor plăţi cu scadenţe viitoare în condiţiile în care exista riscul ca biletele la ordin şi filele CEC să rămână fără acoperire, iar societatea să ajungă la Centrala Incidenţelor de Plăţi.

Deşi firma avea grave probleme financiare, Barna a aprobat efectuarea unor plăţi către furnizori pentru unele produse cumpărate la suprapreţ, precum şi efectuarea unor plăţi pentru produse care nu erau necesare - maşină de lux şi electrocasnice pe care le folosea în interes personal.

Noul şef al Gărzii Financiare Bucureşti spune că toate acuzaţiile au fost făcute pe criterii politice şi că el a fost, de fapt, salvatorul Aversa. „Nu te poate ancheta nimeni pentru că ai cumpărat un frigider pentru protocol. Toate acele controale au fost făcute cu intenţia de a mă schimba”, a afirmat, pentru EVZ , Stelică Constantin.

El susţine că, pe lângă pregătirea profesională, pentru funcţia obţinută îl recomandă faptul că e „un om ambiţios, de acţiune, bun constructor şi comunicativ”.

SIGURANŢĂ. PDL-istul s-a înscris la două concursuri la Garda Financiară  

PRINS ÎN ACŢIUNE   Dat afară de Berceanu pentru că voia să vândă patrimoniul Societăţii Feroviare de Turism

Demis de la conducerea societăţii producătoare de pompe Aversa SA, Barna a fost numit în postul de director general al Societăţii Feroviare de Turism (SFT). În ianuarie 2007, el era decis să vândă sau să închirieze unele active ale SFT, precum terenuri sau imobile, care nu aduceau venituri, pentru a realiza ceea ce el însuşi numea „un ambiţios program de investiţii în vederea creşterii profitabilităţii societăţii”.

Societatea Feroviară de Turism are şi acum în patrimoniu trenurile de epocă Regal, Moldoviţa şi Călugăreni, dar şi multe terenuri, în diferite zone foarte căutate la vremea respectivă.   „Avem active care nu aduc venituri, dar necesită cheltuieli suplimentare prin impozitele locale şi care pot fi vândute sau închiriate cu succes pentru a susţine astfel dezvoltarea companiei. Cel mai important activ este un teren situat în Sinaia, vizavi de Hotelul Mara, de 5,2 hectare”, declara Barna la vremea respectivă. În viziunea lui, societatea ar fi putut vinde linii feroviare care nu mai erau utilizate sau locomotive vechi. Aspirant la scaunul de primar în oraşul Otopeni

Iniţiativa i-a adus demiterea, în momentul în care ministrul transporturilor de atunci şi de acum, Radu Berceanu, a aflat că Barna era gata să facă pierdut patrimoniul de zeci de milioane de euro al societăţii. Constantin a stat în afara atenţiei publice până în 2008, când a candidat, fără succes, la funcţia de primar al oraşului Otopeni, din partea PDL.

Stelică Constantin afirmă că mulţimea de diplome pe care le are îl recomandă pentru orice funcţie de conducere. El susţine că a absolvit Universitatea Politehnica, de management şi, în prezent, urmează cursurile de master Spaţiul Public European, în cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative.