Max Page, un puşti de 6 ani, a devenit vedetă după ce a apărut în cel mai nou spot publicitar pentru Volkswagen. Pe internet are 26 de milioane de fani din întreaga lume.
E o idee proastă să subestimezi "forţa", mai ales dacă este vorba de forţa unui puşti blond de vreo 6 ani, care îndrăzneşte să se fâţâie - înfăşurat în costumul lui Darth Vader - sub ochii câtorva sute de milioane de privitori din toată lumea.
"19 milioane de vizionări în 48 de ore pentru spotul Volkswagen de la SuperBowl. Recordurile astea îi vor îndemna pe publicitarii de pretutindeni să viseze la ceva napalm (ori măcar la nişte fumigene) - comentau blogurile de profil româneşti la sfârşitul săptămânii trecute, când celebrul producător auto lansa reclama cu micuţul Darth Vader (după ce clipul făcuse ceva vogă ca viral).
Lovitură publicitară
Între timp, pe YouTube s-au strâns aproape 27 de milioane de accesări, la care se adaugă cei 110 milioane de oameni care au văzut reclama duminica trecută, la SuperBowl, suficient încât să considerăm clipul intrat de la debut în galeria clasicilor, aşa cum estimează presa internaţională.
Reprezentanţii companiei VW consideră, la rându-le, că au dat lovitura. Ei speră ca "forţa" să-i ajute să-şi consolideze poziţia pe piaţa americană - obiectiv strategic prioritar, aşa cum declara zilele trecute Jonathan Browning, director executiv pentru America de Nord - şi să fi bifat un pas important în planul pe termen lung de a deveni principalul furnizor de automobile, la nivel mondial, până în 2018.
Invitat de marcă la NBC
Este subiectul unor ample reportaje pe CNN, este invitat în "Today Show" - la NBC, presa din Hong Kong îi solicită interviuri, este menţionat pe mii de bloguri de specialitate, cele mai prestigioase ziare din lume îi publică fotografia şi până şi tabloidele şi-au dorit să-l vadă "fără mască".
Clubul Star Wars l-a adoptat pe Max Max şi-a câştigat fani chiar şi în marea şi foarte activa comunitate internaţională a fanilor "Star Wars", cărora li se pare că micul star în devenire chiar arată ca Anakin Skywalker, cel care avea să se tranforme în Darth. Alţii susţin că puştiul seamănă foarte tare cu Mark Hamill, actorul care l-a jucat pe Luke Skywalker copil în "Ameninţarea Fantomei" (1999). Max îi crede pe cuvânt, pentru că nu a văzut "Star Wars" (însă promite să-şi corijeze defectul, mai ales că a primit seria completă "Războiul Stelelor" de la Kiran Chetry, unul dintre moderatorii CNN). În schimb, Max a avut ocazia să-l întâlnească, zilele trecute, la New York, pe actorul James Earl Jones, cel care i-a asigurat lui Darth Vader vocea inconfundabilă.
Reclama a fost un bun prilej pentru presa internaţională de a aminti cariera lui James Earl Jones, care a sărbătorit în luna ianuarie 80 de ani de viaţă şi cinci decade de carieră în teatru, televiziune şi film. Dacă pentru părinţii lui Max vocea lui Jones va fi pentru totdeauna legată de legendara "Luke, sunt tatăl tău", rostită în 1977 (sau, în cel mai rău caz, de memorabila "This is CNN", înregistrată în 1990 pentru cea de-a zecea aniversare a prestigioasei reţele de televiziune), lui Max i-ar putea aduce aminte, în cel mai bun caz, de mai recentul "Regele Leu", unde Jones i-a dat grai simpaticului Mufasa. Oricum, Earl Jones, care joacă acum într-o piesă pe Broadway, l-a impresionat pe Max, micul star în devenire, chiar cu vocea lui inconfundabilă, "incredibil de profundă".
Cine se ascunde sub mască
Max, micuţul născut în San Clemente, California, are însă propria legendă. La numai 3 luni a suportat o operaţie pe cord, poartă un peacemaker şi este încă pacient al spitalului de copii din Los Angeles. Acum, pur şi simplu vrea să se bucure de viaţă, aşa cum spune mama lui, Jennifer.
"Tata spune că sunt un star", a declarat Max la CNN. Însoţit de mama lui şi ţinându-şi aproape casca lui Vader, Max a povestit strădaniile prin care a trecut încercând să-şi exerseze "forţa" pe aparatul de fitness sau câinele familiei.
Lance Acord, regizorul spotului, spune că marea putere a micuţului a constat în faptul că nu a încercat să-l copieze pe Darth Vader, ci a făcut pur şi simplu ceea ce şi-a imaginat că ar face celebrul lord al întunericului. Acord nu a făcut încă un film de lungmetraj (deşi a cochetat cu domeniul, colaborând, ca editor de imagine, pentru "Being John Malkovich" sau "Lost in Translation"). Consacrat în rolul decolaborator al trupei R.E.M, Acord are în palmares mai multe premii.
<iframe title="YouTube video player" width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/R55e-uHQna0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe title="YouTube video player" width="560" height="450" src="http://www.youtube.com/embed/OrDU8K63hbo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>