Alături de codul numeric personal, starea civilă a asiguraţilor va face parte din criteriile luate în evidenţă de către Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.
Măsura a fost luată cu scopul de a se elimina riscul efectuării de plăţi către alte persoane decât titularii de drept.
Datele vor fi furnizate de către Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, reforma fiind aprobată azi, printr-o ordonanţă de urgenţă emisă de Guvern.
"Măsura vizează evitarea oricăror riscuri ce pot determina scăderea încrederii participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, în contextul începerii procesului de virare a contribuţiilor la fondurile de pensii administrate privat, etapă importantă a implementării noului sistem de pensii", se arată într-un comunicat al Executivului.
Portivit legislaţiei în vigoare, evidenţele erau realizate doar pe baza codului numeric personal.
Oficiul Român pentru Imigrări contribuie la completarea acestei baze de date, furnizând informaţii despre starea civilă actualizată a tuturor cetăţenilor români, ai UE şi ai statelor membre ale Spaţiului Economic European, pentru străinii cu rezidenţa sau şederea în România, precum şi pentru persoanele în cazul cărora sunt întocmite documentaţii de plată şi/sau sunt efectuate plăţi pentru prestaţii sociale.
(17:25)