Lanţul de cafenele Starbucks a anunţat prima pierdere începând cu anul 1992, după ce costurile legate de închiderea a 600 de magazine au cauzat companiei pierderi de 6,7 milioane de dolari în trimestrul al treilea al anului fiscal încheiat la 29 iunie, potrivit New York Times.
După mai mulţi ani de expansiune rapidă, Starbucks încetineşte operaţiunile. Lanţul de cafenele a anunţat, în luna iulie, închiderea a 600 de cafenele din SUA care nu au performanţe satisfăcătoare şi reducerea personalului cu 12.000 de locuri de muncă, în încercarea de a face faţă declinului economic şi intensificării concurenţei.
În ianuarie, distribuitorul de cafea şi produse derivate a apelat la fondatorul şi totodată fostul director general al companiei, Howard Schultz, pentru elaborarea unei strategii care să ajute lanţul de cafenele să redreseze rezultatele financiare aflate în declin. La scurt timp după cooptare, Schultz a decis ca 100 de magazine să fie închise, la care s-au adăugat ulterior încă 500.
De asemenea, grupul va închide trei sferturi din cele 84 de magazine deţinute în Australia.
Starbucks a intrat pe piaţa românească în luna aprilie 2007, printr-o franciză operată de compania elenă Marinopoulos Brothers. Compania operează în România patru cafenele, în trei centre comerciale din Bucureşti şi unul din Cluj-Napoca.