Platforma de muzică Spotify devine rețea socială, după introducerea unor funcții speciale. Este vorba de comentarii la podcasturi, funcție care face ca populara aplicație să devină o veritabilă rețea socială.
Cum se transformă Spotify
Cu adăugarea de comentarii, Spotify se transformă într-o aplicație în care utilizatorii nu numai că își lansează muzica preferată, dar devin activi, împărtășindu-și gândurile, sentimentele și opiniile așa cum ar face-o într-o rețea socială.
Odată cu lansarea recentă de comentarii de către Spotify la podcasturi, streamerul face încă un pas spre construirea unei experiențe de rețea socială într-o aplicație cunoscută în principal pentru muzică. Cu comentarii, podcasterii pot acum să interacționeze cu ascultătorii lor, informează Tech Crunch.
Schimbări vin după ce aplicația a fost revizuită în 2023 și a introdus un feed de căutare asemănător TikTok, profile de artiști unde aceștia pot vinde produse și bilete la concerte, precum și posibilitatea de a posta pe Stories.
Ce urmează pentru Spotify
Specialiștii se întreabă acum dacă Spotify va adăuga ceva similar pentru artiștii muzicali în viitor. Aceasta ar putea fi o completare și mai convingătoare pentru aplicație, deoarece bazele de fani din jurul muzicienilor tind să fie mai mari și mai active decât cele din jurul majorității podcast-urilor.
Vicepreședintele Spotify pentru Podcast Product, Maya Prohovnik, a declarat că deși nu există un plan concret în acest sens, ideea de a adăuga comentarii pe paginile artiștilor nu este exclusă.
„Pot vedea un viitor în care extindem suportul pentru comentarii și la alte formate pe Spotify, dar dorim să facem ceea ce este potrivit pentru format și pentru acei creatori și artiști,” a spus Prohovnik.
Și Apple a încercat să devină rețea socială
Ideea de a construi o rețea socială într-o aplicație muzicală a mai fost experimentată de către cel mai mare competitor al Spotify, Apple, care a încercat-o cu Ping în 2010.
În 2010, Steve Jobs a introdus o combinație între Facebook și Twitter în cadrul iTunes, numind-o „rețea socială despre muzică”.
La scurt timp după moartea lui Jobs, Apple a închis Ping în 2012, un eșec rar pentru producătorul de iPhone.
Ulterior, Apple a încercat din nou cu o funcție socială pentru muzicieni, Connect, care, de asemenea, nu a avut succes.