Spionii de pe autostrăzi. Ce li se pregătește șoferilor

Spionii de pe autostrăzi. Ce li se pregătește șoferilor Sursa foto: Facebook/Poliția Română

CNAIR a anunțat un plan ambițios de a echipa autostrăzile A1, A2, A3 și DN 1 cu camere de supraveghere, investiția fiind estimată la 220 de milioane de lei, fără TVA. Aceste dispozitive vor avea rolul de a monitoriza respectarea limitelor de viteză, permițând sancționarea șoferilor care depășesc viteza legală și, de asemenea, vor ajuta la identificarea altor incidente rutiere.

CNAIR anunță investiții mari pe autostrăzi. Unde se vor instala camere de supraveghere

„Avem un pachet, practic, de trei contracte care au ca obiectiv dotarea cu sisteme ITS – sisteme inteligente de transport, a autostrăzilor existente, mă refer aici la A1, A2, A3, precum şi DN 1, dotare, pe de o parte, şi modernizarea, upgrade-ul celor care sunt existente în momentul de faţă.

Avem o valoare estimată pentru cele trei contracte de aproximativ 220 de milioane de lei fără TVA. Acest sistem va face parte din viitorul sistem e-SIGUR. Camerele sunt în jur de 250 pe acest contract expres, din care şase camere radar, iar restul sunt pentru depistarea incidentelor şi pentru protejarea spaţiilor de servicii.

Sistemul va fi gestionat de CNAIR împreună cu Poliţia Rutieră. Informaţiile pe ce înseamnă viteze depăşite vor ajunge la Poliţia Rutieră”, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Orașul Arad, modernizat cu cel mai performant sistem de supraveghere

Suras foto: Arhiva EvZ

Ce firme au câștigat licitațiile

El a fost întrebat ce firme au câştigat aceste licitaţii.

”Avem mai multe contracte care au ca obiect camerele video. Ştiu că o licitaţie a fost câştigată de Vodafone, altă licitaţie a fost câştigată de Electra”, a afirmat Cristian Pistol.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a răspuns la întrebarea legată de posibila afectare a intimității șoferilor prin instalarea camerelor de supraveghere, asigurând că sistemul va respecta normele legale și nu va aduce inovații nepotrivite. El a subliniat că astfel de sisteme de monitorizare sunt deja folosite pe scară largă în Europa, menționând că, personal, a experimentat sancțiuni primite prin poștă după depășirea limitei de viteză în țări precum Ungaria și Austria.

Ce beneficii vor aduce noile camere de supraveghere

Sorin Grindeanu a mai precizat faptul că aceste camere de supraveghere sunt o practică obișnuită în țările vest-europene și a explicat că ele joacă un rol semnificativ în reducerea numărului de accidente rutiere. În plus, el a subliniat că în statele cu o infrastructură rutieră bine dezvoltată, ca în Vestul Europei, astfel de măsuri contribuie la menținerea siguranței pe drumuri, lucru de care România ar trebui să țină cont în vederea modernizării rețelei sale rutiere.

Comparativ cu România, unde numărul accidentelor rutiere rămâne ridicat, implementarea unui sistem de camere de supraveghere pe autostrăzi ar putea aduce beneficii similare celor observate în Europa de Vest. Aceasta ar fi o măsură complementară, menită să crească siguranța rutieră prin monitorizarea și sancționarea automată a abaterilor de la normele de circulație.