Sondaj. Pandemia i-a speriat pe șoferii români. Ce spun despre achiziția unei mașini

Sondaj. Pandemia i-a speriat pe șoferii români. Ce spun despre achiziția unei mașini Salonul Auto din Geneva, fără mărcile de top. Sursa foto Wikipedia

Numărul șoferilor români care intenționau să-și achiziționeze o mașină, în acest an, s-a înjumătățit din cauza pandemiei COVID-19, relevă o cercetare de profil.

Cum își aleg dealerul auto

Când vine vorba despre alegerea alegerea dealerului auto, 47% dintre şoferii români se bazează pe experienţa personală, fiind principalul criteriu indiferent de vârstă, sex sau educaţie. Un procent de 38% aleg dealerii care oferă o gamă mai diversificată de modele. Şi în cazul maşinilor rulate, principalul factor îl reprezintă varietatea de modele disponibile, 56% dintre şoferi ghidându-se după această opţiune.

Potrivit sondajului, şoferii români din categoria de vârstă 45 - 50 de ani sunt mai sensibili la campaniile de marketing, cu 34% dintre aceştia care admit că le iau în considerare în alegerile lor, faţă 29% şi 28% pentru categoriile de vârstă 20 - 29, respectiv 30 - 44 ani.

Dintre şoferii români, 68% ar alege să viziteze un dealer auto, în comparaţie cu doar 9% care ar prefera ca totul să fie online.

Ne puteți urmări și pe Google News

Conform sondajului, în achiziţia unei maşini rulate, cei mai mulţi dintre români (30%) preferă să apeleze la serviciile unui dealer autorizat, iar 25% ar cumpăra maşini importate. Opţiunea de a cumpăra o maşină second-hand online a fost menţionată doar de 5% dintre respondenţi.

Sursele de finanțare

Pentru achiziţia unui autovehicul, 45% dintre şoferii români preferă să îşi folosească propriile fonduri, mai ales în cazul în care aleg să cumpere o maşină rulată. Pentru maşini noi, majoritatea respondenţilor aleg să folosească atât fonduri proprii, cât şi fonduri din alte surse. Doar 23% au optat pentru surse de finanţare externe, principala opţiune fiind un împrumut bancar.

Pentru întreţinerea maşinii, un service independent este preferinţa principală a românilor (54%), mai ales de către cei ce aleg maşini second-hand, urmată apoi de reprezentanţa de unde a fost cumpărată maşina (40%). Românii ar alege un service autorizat pentru serviciile orientate către client şi pentru un timp mai scăzut de aşteptare.

Întrebaţi cum ar arăta atelierul auto preferat, românii menţionează un service care să le ofere servicii rapide pentru operaţiuni simple (ex: schimbul de ulei), care să se încadreze într-un maxim de două ore.