Sondaj despre viața românilor în vremea pandemiei. Care e starea de spirit provocată de coronavirus

Sondaj despre viața românilor în vremea pandemiei. Care e starea de spirit provocată de coronavirus

ROMÂNII ȘI PROXIMITATEA COVID - 19

# Dacă în urmă cu 4 luni, doar 16% dintre români spuneau că au cunoștință de o persoană care a fost infectată cu virusul SARS CoV-2, la 9 luni de la primul caz de COVID – 19 în România 1 din 2 români cunoaște personal pe cineva care a contractat boala. Tinerii, persoanele educate, cele care locuiesc în mediul urban sunt categoriile care au cunoscut, în proporții mai ridicate decât altele, persoane bolnave de COVID – 19, pe când bărbații, vârstnicii, cei cu educație scăzută și cei care locuiesc la sate se află printre cei care spun în proporție mai ridicată că nu cunosc pe nimeni care să fi contractat boala. # Mai mult de trei sferturi dintre români (78%) știu că în localitatea lor există sau au existat cazuri de COVID – 19, procentul acestora s-a dublat față de luna iulie (51%). Cei mai informați în acest sens sunt respondenții cu educație ridicată, persoanele cu vârste între 51 și 65 de ani și cei care locuiesc în mediul urban.

CREȘTE NUMĂRUL ROMÂNILOR CARE S-AU TESTAT

Ne puteți urmări și pe Google News

# Procentul românilor care declară că s-au testat din proprie inițiativă pentru COVID – 19 aproape s-a triplat – de la 5% în iulie la 13% în decembrie. 6% spun că s-a testat la solicitarea autorităților, iar 9% la solicitarea angajatorului.

UM SE INFORMEAZĂ ROMÂNII DESPRE EVOLUȚIA COVID – 19 ÎN ROMÂNIA?

# Numărul românilor care se informează zilnic cu privire la evoluția epidemiei de COVID – 19 în România este într-o ușoară scădere, 41% în decembrie față de 48% în iulie. # Aproape 1 din 5 români nu urmărește deloc statisticile legate de cazurile de COVID – 19 din România. # Televiziunea este canalul principal de informare cu privire la acest subiect pentru cei mai mulți dintre români (79%), urmată de radio (19%) și canalele online ale autorităților (site-uri, social media) (15%), rețelele de socializare (16%), mediul online altul decât cel oficial (presă, bloguri, experți etc.) (8%), presa scrisă tipărită (5%). Televiziunea este mijlocul principal de informare pentru femei, pentru respondenții cu vârste de peste 50 de ani, pentru cei cu educație scăzută, pentru persoanele mediul rural și pentru cele din sudul țării.

Radio este preferat de bărbați, de către respondenții din Moldova și de către cei care locuiesc la sate. Rețelele de socializare sunt preferate într-o măsură mai mare de către bărbați, de tinerii între 18 și 35 de ani, dar și de către persoanele între 31 și 50 de ani și de către respondenții care locuiesc în Moldova. Canalele online ale surselor oficiale de informare sunt urmărite cu precădere de către tineri și de persoanele educate.. Alte canale online decât cele oficiale (presă online, bloguri, site-uri ale experților) sunt preferate în special de către tineri, de către persoanele educate și de către cei care locuiesc în orașe. Presa tipărită este sursă principală de informare doar pentru vârstnici.