Șoferii vor plăti taxă pentru viitoarea autostradă. Aceasta va fi aplicată si pentru un tronson deja existent

Șoferii vor plăti taxă pentru viitoarea autostradă. Aceasta va fi aplicată si pentru un tronson deja existent

Viitoarea autostradă spre Brașov va avea o taxă care se va aplica și pe tronsonul care este deja gata, București-Ploiești. Iar șoferii o vor plăti chiar de la ieșirea din Capitală, au anunțat marți responsabilii de proiect. Opoziția contestă taxarea.

Opoziția spune că această taxare ar fi ilegală pentru că tronsonul a fost construit cu fonduri europene și de la bugetul statului. Deputații din opoziție se tem și că România va pierde bani în cazul acestui parteneriat cu un consorțiu chinezo-turc. Și în final va fi un eșec comparativ cu al autostrăzii Transilvania, consemnează protv.ro.

 

Soarta autostrăzii care ar trebui să traverseze munţii a fost discutată de deputaţii comisiei Transporturi, care l-au chemat la raport pe responsabilul de proiect, preşedintele Comisiei pentru Prognoză, Ion Ghizdeanu. 

În acest moment, bucata de autostrada peste munţi, între Comarnic şi Braşov, este doar la stadiul de discuţie. Un consorţiu format dintr-o firmă din China şi una din Turcia negociază un contract pe care Guvernul nostru urmează să-l semneze.

 

Deputaţii din opoziţie s-au opus, în condiţiile în care statul român poate să construiască autostrăzi cu fonduri europene pe care nu se pun taxe pentru şoferi. Şi asta pentru că acest contract ar putea conţine clauze greu de acceptat, spun deputaţii. De pildă, faptul că va exista o taxă pe toată autostrada Bucuresti-Brașov de 6 euro pe suta de kilometri şi nu doar pe cea construită de consorţiu peste munţi.

 

Şoferii ar putea plăti din momentul în care ies din Bucureşti şi ar merge pe autostrada urbană până în Voluntari, la 3 kilometri distanţă, ori până la şoseaua de centură a Capitalei. Ilegal, spune opoziţia, pentru că tronsonul a fost făcut cu bani de la stat şi fonduri europene.

Potrivit comisiei de prognoză, autostrada va costa 1,4 miliarde de euro, din care statul va veni cu 25%, restul - de la consorţiul chinezo-turc.

Dacă după cei 20 de ani prevăzuţi în contract constructorul nu-şi va recupera banii investiţi, statul român va plăti diferenţa. Plus toate cheltuielile de întreţinere, eventuala devalorizare a monedelor şi dobânzi.

 

Ne puteți urmări și pe Google News