Întrucât planeta noastră nu mai are suficiente resurse să ne hrănească pe toți, oamenii de știință caută soluții ca mâncarea să poate fi creată în laboratoare. Alimentele de laborator încep să reprezinte o alternativă. Specialiștii consideră că pe viitor doar astfel de mâncare vom consuma.
O companie start-up din Berlin a început să producă mozzarella și ricotta fără lapte. Start-up-ul a reușit să strângă o finanțare record de la investitori care vor să parieze pe piața în creștere de alternative la produse lactate de origine animală.
Lactate fără lapte
Compania Formo a spus că va utiliza cele 50 de milioane de dolari, o sumă record pentru o companie europeană de tip foodtech, pentru a își extinde gama de produse cu tipuri de brânză maturată precum cheddar și gruyere.
„Vorbim despre un produs care trebuie să ajungă la o producţie de masă sau să fie produs în volume mari, aşa că acum lucrăm la majorarea producţiei.
Vrem să ne extindem gama şi să fim siguri că putem acoperi aproape orice tip de brânză”, a declarat Raffael Wohlgensinger, cofondatorul şi directorul general de la Formo.
Investitorii au început să pompeze fonduri într-o nouă generație de start-up-uri care încearcă să facă produse „lactate” fără impactul dăunător asupra mediului al creșterii animalelor în ferme.
Este reprodus gustul și textura brânzei reale
Două companii din Suedia au strâns finanțare în ultimele săptămâni, în timp ce companii mari precum Oatly Inc consideră lactatele alternative un nou orizont pentru extindere.
Brânza făcută în laborator conține proteine de lapte, dar nu de la vacă. Formo vrea să reproducă gustul și textura brânzei reale, iar tehnologia de fermentare se bazează pe microbi, pentru a crea proteinele care stau la baza brânzeturilor.
„Produsele noastre conţin de fapt proteine de lapte, dar nu le obţinem de la o vacă. Le obţinem de la micro-organisme”, precizează Britta Winterberg, cofondator şi director ştiinţific la Formo, informează playtech.ro.
Compania vrea să intre pe toate piețele pentru care poate obține aprobările necesare. Se încearcă pătrunderea în aproape totă lumea. Singapore, Israel, Orientul Mijlociu și eventual Europa. Și asta pare a fi soluția viiitorului. În aceste condiții, pizza cu mozzarella, atât de apreciată la nivel mondial, nu va mai fi niciodată ce a fost.