Anul școlar care tocmai s-a încheiat marchează un eveniment fără precedent, este anul în care, din cauza pandemiei, aproximativ 260 000 de copii au avut acces redus sau deloc la cursurile școlare. În contextul închiderii școlilor în format fizic și cu saltul la reducația în format digital, sute de mii de copii români au fost privați de accesul la educație pentru că au fost condiționați de dotarea cu tehnologie și conectivitate. În momentul de față există riscul ca generația elevilor care au trecut prin pandemie să fie una „pierdută”. În ajutorul lor vine Smiley alături de echipa lui de la HaHaHa Production.
Ultima zi de școală dintr-un an ratat de peste un sfert de milion de elevi reprezintă prima zi a unei mobilizări de urgență inițiate de Narada, o campanie amplă în Educație, la nivel național, căreia i s-au alăturat Smiley, artiștii de la HaHaHa Prodaction și comunitățile lor virtuale. Printr-o inițiativă unică în România, Narada lansează pe 12 iulie prima platformă dedicată educației remediale, care poate fi accesată gratuit de toți elevii.
[soc_slider_shortcode id="4222586"]„Iubesc copiii și felul în care ei își desenează viitorul cu mintea și sufletul. Sunt mici, dar uneori sunt mai mari decât noi, pentru că ei cred mereu că pot schimba lumea și că pot face orice. Cu timpul, pe unii dintre ei îi răpune emoțional realitatea, sărăcia, răutatea, neputința și se descurajează, se uită din ce în ce mai mult la limitele vieții lor, la diferențele dintre ei și ceilalți și apar în mintea unor dușmani, „nu mai pot”, „nu mai vreau”, „eu nu sunt bun”, „nu mă ajută nimeni” și așa pot ajunge adulți nefericiți, revoltați, frustrați și neîmplinți sufletește, personal și profesional. Școala este esențială pentru toți copiii, spun asta de câte ori am ocazia și cred cu tărie că educația este drumul cel mai scurt către lumea mare din care copiii pot alege ce își doresc să facă pe viitor. Vreau să contribui la școala din România, vreau să ajut atât cât pot copiii să ajungă să înțeleagă importanța și utilitatea școlii, vreau să spun cât de tare pot că fiecare copil trebuie să meargă la școală. Am ales împreună cu artiții, producătorii și cei 300 000 de angajați virtual de pe Facebook ai HaHAHa Production să ne luam de mână cu Narada și să aducem cât mai mulți copii din zonele defavorizate în școli. Practic să luptăm pe timp de vară pentru o toamnă cu mai mulți copii la școală. Hai că se poate! E simplu, sms cu textul „ELEV” la 8845 și viitorul ne zâmbește frumos”, a spus Smiley. Cu banii obținuți din urma donațiilor se oferă practic șansa copiilor din comunităților vulnerabile să aibă acces la educație.
Cea mai mare rată a abandonului școlar
„România are a treia cea mai mare rată a abandonului școlar timpuriu din Uniunea Europeană, iar efectele negative sunt pe termen lung: forță de muncă necalificată, presiuni crescute pe sistemul de protecție socială, delincvența, exploatarea minorilor, munca „la negru”. Rata abandonului școlar este mai mare cu 20% în școlile din rural, față de cele din marile orașe. În 1920, România avea aproape 6050 de școli primare în mediul rural în care învățau circa 722 600 de copii. O sută de ani mai târziu, România are circa 2800 de unități de învățământ primar și gimnazial la sat cu un număr similar de elevi. Vreau să atrag atenția asupra importanței Educației. Există o legătură directă între Educație și sărăcie: persoanele care au doar studii de bază au de trei ori mai multe șanse să trăiască în sărăcie decât cele cu studii superioare”, a mai spus Smiley.
Cine este Narada?
Narada este o organizație formată din persoane din cel emai variate medii sociale, de la studenți, la oameni de comunicare, IT-iști, manageri sau antreprenori, toți oameni de acțiune al căror scop este acela de a oferii soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Născută sub umbreal Romanian Business Leaders Foundation, Narada conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și/sau rezolvă probleme ale elevilor și aduce în atenția mediului de business proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie inițiate. În final, supraveghează implementarea acestora, măsoară rezultatele și multiplică lucrurile care au funcționat. Un singur proiect educațional nu va schimba educația, însă cei de la Narada sunt de părere că forța a mii de astfel de proiecte cu siguranță va face diferența.