Gestul sinucigaș al lui George Dumitru (28 de ani), tânărul emo care sâmbătă a intrat intenționat întrun automobil aflat pe contrasens și a ucis cinci persoane, întărește legenda neagră că drumul național dintre Capitală și Brașov (DN1) este locul cel mai periculos din România. O sută de oameni își pierd viața anual pe această șosea a morții, iar peste 250 ajung la spital cu răni grave.

Avea 185 km/h

Sinucigașul-criminal a scris sâmbătă, în jurul orei 15.30, un mesaj pe Facebook în care își lua rămas bun de la cunoscuți și cerea iertare pentru ceea ce va face. Prietenii săi ne-au explicat că acesta suferea după fosta iubită.

Peste patru ore, pe DN1 – în dreptul Km 81, George Dumitru intra cu autombilul său Proton într-un BMW care circula regulamentar. În mașina germană erau, conform datelor oferite de Poliția Prahova, cinci persoane: doi bărbați de 44 și 40 de ani, o femeie de 40 de ani, o tânără de 19 ani și un copil de 12 ani. Membrii a trei familii din Câmpina (Cioroba, Mocanu și Gherghelaș) care veneau de la pescuit.

Impactul a fost atât de nimicitor încât cei de la descarcerare au văzut, inițial, că în BMW sunt doar patru cadavre. Când au tăiat mașina pentru a scoate morții, au încremenit când au dat, între tabla contorsionată, și de trupul copilului.

Din primele date, polițiștii au stabilit că sinucigașul emo circula cu 185 km/h.

Ipoteză: a intrat în BMW din răzbunare

„Un băiat de onoare”, a fost caracterizarea făcută sinucigașului-criminal de către apropiații săi. „Eu nu cred că acesta a intrat intenționat pe contrasens”, a declarat unul dintre prietenii săi apropiați. În schimb, o fostă colegă ne-a explicat pe Facebook că, în cazul în care acesta a provocat accidentul, „poate când a văzut BMW-ul s-a gândit la faptul că iubita l-a înșelat cu un bărbat cu mai mulți bani decât el, așa cum bănuia. O fi crezut, din nebunie, că așa se răzbună”.

Lipsesc parapetele

Drumul Național București -Brașov ucide, anual, o sută de oameni (98 în 2013), fără ca autoritățile să poată micșora cifrele morții.

1. Tragedia de sâmbătă putea fi evitată dacă între cele două sensuri erau parapete despărțitoare, care să împiedice intrarea pe contrasens a celor care pierd controlul volanului în graba lor de a ajunge la munte.

De altfel, în urma tragediei, locuitorii din Câmpina au anunțat că vor organiza, marți, un protest față de Compania Națională de Drumuri care refuză să monteze parapetele.

2. Al doilea motiv al numărului mare de morți pe DN1 este dat de blocajele din weekend. Șoferii stau și două ore în sectorul Comernic- Sinaia. Pentru a recupera timpul pierdut, mulți ajung la viteze și de 200 km/h pe restul sectoarelor de drum.

3. Lipsa unei autostrăzi București-Brașov. În prezent este realizat doar un sector de 55 de km, între Capitală și Ploiești.

Cifrele morții pe DN1

Anul trecut, pe DN1 s-au înregistrat, în urma accidentelor rutiere, 98 de morți și 250 de răniți grav. În total: 276 de accidente cu victime sau răniți grav. Pe locul doi în ceea ce privește numărul accidentelor rutiere se află, la mare distanță, DN2 – cu 39 de morți și 112 răniți grav, în 2013.