Cazul submersibilului dispărut în largul coastelor canadiene a produs o vie emoție pe întreg mapamondul. Presa internațională continuă să relateze despre neregulile care erau semnalate de specialiști conducerii companiei OceanGate Expeditions, care insista pentru soluții experimentale. Directorul executiv al acesteia, Stockton Rush, se numără printre cele 5 persoane rămase captive la bordul Titan.
În contextul tragicului incident cu submersibilul Titan, presa americană a readus în atenție un citat mai vechi al CEO-ulio companiei OceanGate, care este implicată în preznt în cazul dispariției submersibilului plecat să viziteze epava Titanicului. Conducerea OceanGate CEO se confruntă cu critici virulente din cauză că a facilitat circumstanțele care au dus la.tragicul incident.
Stockton Rush a refuzat specialiști albi
Unul dintre cei cinci călători de la bordul Titan este CEO-ul companiei OceanGate, responsabilă de organizarea acestei serii de călătorii oceanice exorbitantă. Omul de afaceri Stockton Rush, a cărui companie percepe 250.000 de euro pentru fiecare călătorie în acest submarin pentru a explora epava navei oceanice naufragiate, a fondat OceanGate în urmă cu 13 ani și este directorul general al acesteia.
Rush a devenit cel mai tânăr pilot calificat pentru transport cu avioane din lume, fiind declarat căpitan la Institutul de Formare pentru Jet United Airlines în 1981, la vârsta de 19 ani. Ulterior și-a continuat educația la prestigioasele colegii Princeton și Berkeley. A ajuns primul ofițer DC-8 (cu grad de căpitan) în timpul verilor de colegiu, având la activ misiuni în Arabia Saudită, Cairo, Damasc, Mumbai, Londra, Zurich și Khartoum. Potrivi relatărilor din presa internațională, Stockton Rush a refuzat să angajeze specialiști recunoscuți în domeniu, de culoare albă, întrucât nu i s-au părut ”inspiraționali”.
Rush fusese avertizat din 2018 că există „probleme catastrofale"
În urmă cu 5 ani, Stockton Rush, director executiv al companiei OceanGate Expeditions, fusese avertizat de lideri din industri construcției de vehicule submarine că abordarea sa marcat ”experimentală” în domeniul unor astfel de călătorii ar putea avea consecințe ”de la minore la catastrofale”.
Avertismentele i-au fost aduse la cunoștință lui Rush în 2018 prin intermediul unei scrisori. Ea a fost obținută de publicația americană New York Times, citată de The Guardian. Printre cei care i-au semnalat problemele unor astfel de echipamente tip submarin ca Titan s-a numărat unul dintre foștii săi angajați. Ulterior acesta a dat în judecată compania. David Lochridge, la momentul respectiv director de operațiuni marine, era îngrijorat de „pericolul potențial pentru pasagerii de pe Titan, atunci când submersibilul coboară la adâncimi extreme”.