Românii comandă din ce în ce mai des produse de pe platformele chinezești precum Temu și Shein, însă, legislația actuală din țara noastră nu-i protejează complet pe consumatori în cazul unor posibile fraude, abateri privind comerțul electonic. Astfel, Florin Spătaru, consilier de stat în cadrul Cancelariei prim-ministrului, susține că, în perioada următoare, va fi inițiat un Memorandum, pentru reglementarea vânzărilor online.
Reguli noi pentru vânzarea produselor online. Platformele Temu și Shein, direct vizate
Vânzările online de pe platformele Shein și Temu(n.r. platforme de comerț din China) au înregistrat creșteri substanțiabile datorită prețurilor mai mici în comparație cu alte magazine online din România și Europa. Cu toate acestea, autoritățile nu au armonizat legislația privind comerțul electronic cu cea chineză.
„Toată legislaţia care protejează consumatorul trebuie adaptată în aşa fel încât să ţină pasul cu comerţul electronic. Creşterea preţurilor produselor cumpărate de pe platformele online din ultimii trei ani este mai mică decât creşterea inflaţiei, ceea ce înseamnă că acest comerţ electronic poate să aducă un avantaj concret oricărui consumator, doar că acest lucru nu este întotdeauna vizibil. Relaţia dintre instituţiile publice şi acest sector trebuie intensificată. Am iniţiat un memorandum pentru a putea discuta într-un cadru interministerial acest comerţ electronic”, a spus Florin Spătaru în cadrul conferinţei ZF şi eMag eCommerce Summit”
Conform sursei citate, produsele importate din China ar conține mai mult plastic decât prevăd normele admise de Uniunea Europeană, lucru extrem de toxic atât pentru sănătatea oamenilor cât și pentru Mediu.
Taxarea comerțului electronic, în vizorul Guvernului
Consilierul Florin Spătaru susține că statul ar putea să-și crească veniturile la bugetul de stat, dacă taxarea privind comerțul electronic ar fi aplicată corespunzător.
„Mă bucură faptul că românii cumpără de pe platformele româneşti în marea lor majoritate, peste 90% din achiziţiile online sunt de pe platforme româneşti, ceea ce este un lucru foarte bun, dar ne-am dori foarte mult ca produsele româneşti să se găsească din ce în ce mai mult în aceste platforme, iar comerţul tradiţional să fie contra-ponderea, echilibrul, care să ducă la o creştere a încrederii consumatorului”, s-a exprimat consilierul Florin Spătaru, potrivit Agerpres.