Sfaturi pentru pasagerii curselor aeriene

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului îi sfătuieşte pe turiştii care vor călători cu avionul să fie atenţi la serviciile pe care le plătesc.

Puţini dintre cei care aleg cursele aeriene îşi cunosc drepturile pe care le au ca pasageri. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului le vine în ajutor, sfătuindu-i despre ce ar trebui să facă în cazul în care li se refuză îmbarcarea, în cazul în care avionul are întârziere sau chiar se anulează cursa.

Astfel, pasagerii au dreptul să solicite despăgubiri în valoare de 125 EUR pană la 600 EUR, în funcţie de distanţa de zbor şi de întârzierea produsă în urma redirecţionării cursei. În cazul în care întârzierea este mai mare cinci ore, aceştia pot solicita rambursarea costului biletului dar numai cu condiţia renunţării la călătorie.

De asemenea, în situaţia în care o cursă aeriană se anulează, călătorii au dreptul să primească despăgubiri băneşti, cu excepţia următoarelor situaţii: au fost informaşi cu privire la anularea cursei cu 14 zile înainte, orarul cursei redirecţionate este foarte apropiat de orarul iniţial sau compania de transport aerian poate demonstra faptul că anularea zborului a fost determinată de motive speciale.

Potrivit informaţiilor oferite de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, pasagerii cu mobilitate redusă şi persoanele cu handicap sunt protejate împotriva discriminării şi, cu începere de la 26 iulie anul acesta, pot beneficia de o asistenţă corespunzătoare asigurată în fiecare aeroport de pe teritoriul UE.

Răspunderea companiilor de transport aerian

Companiile răspund pentru pagubele produse în urma întârzierii curselor (pană la ± 4.800 EUR), pentru deteriorarea şi pierderea bagajelor (pană la ± 1.200 EUR) precum şi pentru vătămările corporale sau decesele produse în urma accidentelor.

Ele nu poartă însă această răspundere în cazul în care au luat toate măsurile posibile pentru a evita pagubele produse sau dacă s-au aflat în imposibilitatea luării unor astfel de măsuri.

Pachetele turistice

Operatorii de pachete turistice au obligaţia să prezinte informaţii corecte cu privire la biletele de vacanţă rezervate, să respecte obligaţiile contractuale şi să asigure protecţia pasagerilor în cazul insolvabilităţii organizatorului.

CITIŢI ŞI: "Sfaturi pentru o vacanţă fără incidente"!

"Sfaturi pentru o vacanţă fără incidente în Bulgaria"

(10:39)