Sfaturi pentru o vacanţă fără incidente

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului îi sfătuieşte pe turiştii, care achiziţionează pachete de vacanţă, să fie atenţi la serviciile pe care le plătesc.

Astfel, vizitatorii nu trebuie să cumpere din locuri care nu le inspiră încredere şi nici produse de a căror calitate nu sunt siguri.

"Puneţi întrebări! Aveţi dreptul să fiţi informat complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, îi îndeamnă Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului pe cei care vor pleca în vacanţa de vară.

La cumpărarea unui produs, turistul trebuie să aibă în vedere următoarele: solicitarea şi păstrarea bonul fiscal, pentru bunurile de folosinţă îndelungată trebuie să ceară instrucţiunile de folosire şi certificatul de garanţie, în limba romana, chiar daca sunt produse din import, nu trebuie să semneze niciun act fără să citească  tot conţinutul, să verifice dacă mijloacele de măsurare folosite de comercianţi sunt uşor de citit şi se află la vederea consumatorului şi dacă preţul de vânzare şi preţul pe unitatea de măsură este exprimat în lei.

De asemenea, la cumpărarea biletelor de avion pentru diverse destinaţii de vacanţă, turistul trebuie să fie sigur că a primit răspuns la următoarele întrebări: care este preţul biletului cu toate taxele incluse, restricţii şi reguli aplicabile biletului respectiv, termenul de valabilitate al rezervării, care este răspunderea transportatorului faţă de pasageri şi bagaje.

(13:21)