Seo în “noua normalitate”. Tendințe în 2021 (P)

Capacitatea de adaptabilitate reprezintă secretul succesului fiecăruia dintre noi în “noua normalitate”, perioadă caracterizată de schimbări continue. Pentru marketingul digital, acest lucru este sinonim cu adaptarea tehnicilor și practicilor de optimizare pentru motoarele de căutare ca urmare a modificărilor de algoritmi și a actualizărilor constante.

Iată care sunt tehnicile SEO influențate de schimbarea comportamentului utilizatorilor  pe care webmasterii pun accentul în anul 2021. 

 

  1. Autoritatea brandului

 

In 2021, motoarele de căutare vor pune accentul pe conceptul E.A.T. (Expertiza, Autoritate și Încredere) pentru a limita explozia de fake news din 2020. „Deși inițial a vizat sectoarele sănătății, finanțelor și afacerilor, E.A.T. devine din ce în ce mai important pentru toate sectoarele. Brandurile care vor performa în SERP ( Search Engine Result Page) sunt cele care se bazează mai mult pe încredere și autoritate, decât pe cuvinte-cheie și backlink-uri”, explică Christian Lupașcu, fondatorul agenției r2.ro

 

În 2021, pentru a-și consolida autoritatea brandului în mediul online, webmasterii recomandă companiilor să posteze conținut relevant, credibil, precis, bazat pe statistici și  care să ofere soluții pentru useri. Aceste recomandări sunt cu atât mai importante cu cât  se discută despre îmbunătățirea continuă a algoritmului BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers), lansat în 2019, al cărui rol este de a oferi posibilitatea înțelegerii limbajului natural de către motoarele de căutare. 

 

  1. Viteza de încărcare a site-ului

 

Viteza de incărcare a site-ului va fi și în 2021 un parametru extrem de important, luat în calcul de motoarele de căutare. „Statisticile arată că întârziere de 100 de milisecunde în timpul de incărcare a unui website determină scăderea ratelor de conversie cu 7%. Genul acesta de informație poate fi evidențiată în cadrul unui audit SEO. În plus, prin analizarea site-ului pot fi identificate toate „minusurile”, care trebuie remediate, dar și punctele forte, pe care să mizăm în viitor “, adăuga Christian Lupașcu. 

 

  1. Optimizare pentru mobile de la bun început

 

În 2019, aproximativ 80% dintre internauți au folosit un dispozitiv mobil pentru căutari, de aceea, orice website trebuie „gândit” pornind de la varianta pentru mobile.  

O experiență neplacută pe website-uri este taxată de useri, astfel încât jumătate dintre utilizatorii de smartphone ,nemulțumiți de varianta de mobile a unui site își îndreapta atenția și banii către competiție. 

 

  1. Căutare vocală

 

Căutarea vocală prezintă de ce în ce mai mult interes la nivel mondial, pe masură ce tehnologia digitală avansează. Aproximativ 35% dintre Millennials (generația născută între 1981 si 1996 ) folosesc căutarea vocală cel puțin o dată pe lună, comparativ cu doar 10% din Baby Boomers (generația nascută între 1946 si 1964), conform wordstream.com.  

 

  1. Descărcări gratuite

 

O alta tendință preconizată de specialiști pentru 2021 constă în oferirea posibilității ca userii să acceseze instrumente gratuite cu informații de larg interes, gen convertor valutar, calculator credite etc.. Descărcările gratuite reprezintă o buna modalitate de a crește traficul și timpul petrecut pe site. 

 

  1. Conținut video

 

În strategia de marketing digital pentru 2021 trebuie inclus și conținutul video, chiar dacă presupune un efort mai mare. Conținutul vizual este reținut în proporție mai mare decât cel sub formă de text (de 80%, repectiv 20%), căci experiența vizuală îi sensibilizează pe useri. 

Conform wyzowl.com, peste 80% dintre companii consideră că videoclipurile contribuie la creșterea conversiilor.  

 

  1. Local Seo

 

În 2021, căutările locale vor fi și mai importante decât în 2020, întrucât economia globală va trebui repornită, iar userii vor dori să ofere suport business-urilor din comunitatea din care fac parte. De aceea, Local Seo devine cerință obligatorie pentru business-urile locale.  

 

  1. Experiența utilizatorilor

 

Îmbunătățirea experienței utilizatorilor (UX) pe site-urile web este apreciată atât de motoarele de căutare, cât și useri, care petrec mai mult timp pe site și sunt mai dispuși să facă achiziții. „Gândiți-vă întotdeauna la experiența utilizatorilor atunci când va construiți site-ul web și țineti cont de informațiile esențiale pe care trebuie să le vadă aceștia pentru a lua o decizie de cumpărare”, conchide fondatorul agenției r2.ro.