"Suntem foarte aproape de a acorda o garanţie pentru Ford, pentru demararea investiţiei", a spus ministrul Economiei, Adriean Videanu, prezent la Craiova, unde Ford intenţionează să deschidă o unitate de producţie auto.
Dacă statul român oferă această garanţie, constructorul american va putea lua un credit de 400 de milioane de euro de la Banca Europeană pentru Investiţii (BEI). Statul român, prin Guvern, va acoperi 80% din valoarea împrumutului, pentru a determina demararea lucrărilor şi creare de noi locuri de muncă.
Constructorul american de automobile intenţionează să ceară un credit de 400 de milioane de euro de la BEI, dar are nevoie de o garanţie guvernamentală pentru a-şi justifica investiţia.
"Guvernul României este pregătit să ofere Fordului această garanţie pentru demararea în cel mai scurt timp cu putinţă a acestei investiţii. Pentru Craiova şi România, această investiţie este foarte importantă", a spus Videanu, citat de Mediafax.
Planuri mari
La Craiova, Ford va produce un vehicul comercial, Transit Connect. Din 2010, se va produce şi un automobil de mici dimensiuni. Viitorul apropiat al americanilor în Oltenia include şi planuri pentru un automobil de familie, posibil până la sfârşitul lui 2012.
Statul român, prin Guvern, va acoperi 80% din valoare împrumutului.
Băsescu insistă pentru proiect
„Proiectul de la Craiova va continua şi noi îl sprijinim. Am ridicat subiectele legate de Ford şi de Renault la cel mai recent Consiliu European, avertizând că noi vom sprijini ambele proiecte“, a declarat preşedintele Traian Băsescu în luna ianuarie, după o întâlnire cu directorul general al Ford Europa, John Fleming. Relaţia Ford-statul român, investigată de Comisia Europeană Compania auto americană Ford a achiziţionat în toamna lui 2007 un pachet de 72,4% din acţiunile Automobile Craiova, care deţine şi uzina auto de la Craiova. Ford a plătit 57 milioane de euro şi s-a angajat să investească alte 675 milioane de euro. Tranzacţia a fost însă oprită mai bine de cinci luni, deoarece Comisia Europeană a investigat contractul de privatizare şi a solicitat României să recupereze un ajutor de stat ilegal de 27 milioane de euro.
Ford Motor Company este cel de-al patrulea mare producător mondial de automobile după Toyota, General Motors şi Volkswagen. Compania se confruntă cu probleme financiare, cauzate de scăderea cererii pentru maşini. (Adrian Popa)