Gradul de penetrare al serviciilor bancare în România este de numai 50%, circa jumătate din populație neavând niciun fel de relație cu bancă. În același timp, în tări din jurul României populația bancarizată este la nivelul a 60 – 70% din total.
Unul din motivele pentru care băncile din România reușesc mai greu să atragă clienți este că românii consideră serviciile bancare scumpe, a spus astăzi Philippe Lhotte, președinte director general BRD SocGen.
De asemenea, românii sunt obișnuiți cu o relație de proximitate cu banca, așa încât acolo unde băncile sunt mai puțin prezente, problema nu se poate rezolva prin folosirea unor canale alternative, cum ar fi internet bankingul sau mobile bankingul.
„Nu există o relație cu banca doar printr-un telefon mobil. Tehnologia aduce ceva în plus, dar pentru creștere bancară este nevoie de servicii de proximitate (agenții bancare n.r.)”, a mai spus Lhotte.
BRD a împlinit anul acesta 15 ani de cât face parte din grupul Societe Generale.