„Fiecare măsură pe care o introducem trebuie să fie fundamentată, foarte bine pregătită şi să reprezinte consensul discuţiilor cu toţi responsabilii din sistem. Dacă nu am fi aprobat, în decembrie, o ordonanţă de urgenţă de modificare a Legii educaţiei, în ianuarie trebuia să mergem pe cinci ani gimnaziu şi trei ani de liceu, idee respinsă de toţi actorii din sistem. De aceea, încă de acum, analizăm şi posibilitatea de a modifica Legea educaţiei pentru a introduce grupa mare în învăţământul obligatoriu, proiect bine primit”, a explicat ministrul Educaţiei.
Acesta a adăugat că în prezent există un procent infim de 1-2% dintre copii care nu merg la grădiniță.
”Vrem să introducem învăţământul obligatoriu de la cinci ani. Acest lucru va duce la creşterea duratei învăţământului obligatoriu la 12 ani", a spus ministrul, dând exemplul țărilor unde învăţământul obligatoriu începe şi de la trei ani.
"Grupa mare rămâne la grădiniţă. Este vorba doar despre obligativitatea de a merge la grădiniţă. Trebuie asumat din 2014. Dacă se ia această decizie, mergem pe 12 ani de învăţământ obligatoriu. Această prevedere ar intra în vigoare din septembrie 2015", a adăugat Pricopie.
În același context, Pricopie a arătat cu s-a ajuns la cifra de 12 ani de învățământ. "Pentru România ar însemna un salt extraordinar. Discuţiile privind creşterea numărului de ani de studii obligatorii au început încă din anii ’80. Aşa s-a ajuns la zece ani obligatorii, deşi se dorea să se ajungă la 12 ani. Ar fi fost foarte bine dacă s-ar fi făcut în anii ’80 sau măcar în prima parte a anilor ’90. Nu s-a întâmplat. Încercăm acum, după 24-25 de ani, să rezolvăm acest obiectiv. Impactul asupra dezvoltării copilului şi calităţii educaţiei va fi foarte mare, pentru că un copil care este deja într-un sistem formal de educaţie de la cinci ani are rezultate mult mai bune decât unul care nu participă la sistemul de educaţie formală", a explicat ministrul.
Acesta are în plan ca, peste câțiva ani, să coboare vârsta de școlarizare la patru ani: "Nu este vorba despre experimente, ci de reglaje pe care orice sistem viu, iar sistemul de învăţământ este un sistem viu, trebuie să le suporte, pentru că altfel nu ţine pasul cu tendinţele de la nivel internaţional".

Te-ar putea interesa și: