Secretul succesului B1 TV

Secretul succesului B1 TV

Postul are o audienţă de peste două ori mai mare pe noul format de ştiri. Conform datelor furnizate de Kantar Media, luna ianuarie 2012 marchează un record al ultimilor doi ani pentru B1TV.

B1 TV a înregistrat o creştere semnificativă de audienţă prin renunţarea la formatul generalist, performanţele postului venind odată cu trecerea la formatul de ştiri şi dezbateri, în august 2011. Conform datelor furnizate de Kantar Media, ianuarie 2012 marchează un record al ultimilor doi ani pentru B1 TV. În prima lună a acestui an, la nivel naţional, în fiecare minut, B1 TV era urmărit în medie de 102.000 de telespectatori, iar în prime-time, de 180.000, ceea ce i-a asigurat poziţia a treia în rândul televiziunilor de ştiri. "B1 TV a decis să facă câteva alegeri curajoase. Jurnalistic, a mizat pe ceea ce înseamnă latura redac ţională, departamentul de ştiri. Postul are oameni tineri ce au do rinţa de a performa. Eu am trecut prin astfel de redacţii, unde, la început, s-a simţit suflul tânăr. Mai târziu oamenii se blazează. Pe tinerii aceştia nu-i paşte pericolul, mai ales că la 20 de ani vor să facă carieră", a spus Robert Turcescu. "Experimentul Radu Banciu" Balanţa a fost echilibrată cu jurnalişti cu experienţă ca Vlad Petreanu, Sanda Nicola (foto), Andrei Bădin, Ion Cristoiu şi Robert Turcescu. "La toate acestea se adaugă «experimentul Radu Banciu» care, deşi părea o replică a emisiunii lui Mircea Badea, se dovedeşte a fi cu mult superior realizatorului Antenei 3, atât prin cultură, cât şi printr-o interpretare unică a partiturii editoriale. Radu Banciu face parte din categoria oamenilor pe care ori îi placi, ori nu-i placi. Şi se pare că din ce în ce mai mulţi îl plac", adaugă Robert Turcescu. Jurnalistul şi-a amintit şi de momentul în care televiziunea a ales să se transforme într-un post de ştiri. "Piaţa media era atunci isterizată, iar telespectatorii care nu se regăseau între publicul Antenei 3 și al Realității au găsit în B1 o alternativă. Mai mult, modul nostru de abordare a determinat respectivele televiziuni să-și modifice grila editorială. Noi nu suntem un post afiliat politic, chiar dacă unii ne acuză de asta”, a conchis realizatorul emisiunii „Sub semnul întrebării”. Datorită valorilor de  audienţă, B1 TV întră în top 10 televiziuni din România, reuşind un salt spectaculos de nouă locuri faţă de luna ianuarie a anului trecut. Procentual, creşterea B1 TV este de 240% faţă de ianuarie 2011, respectiv 170% faţă de ianuarie 2010. "Creşterea audienţei era normală din punctul meu de vedere", spune şi Nelu Barbu, moderatorul emisiunii "Ultimul cuvânt". "În primul rând, pentru că noua televiziune de ştiri se bazează pe profesionişti". El subliniază că rezultatul nu se datorează unei persoane sau unui format, ci e munca unei întregi redacţii. "Cred că atunci când eşti prezent la toate evenimentele, pe care le relatezi echidistant, e normal să apară şi rezultate. Consider că este un început bun, având în vedere că suntem doar de şapte luni televiziune de ştiri", a adăugat Barbu. Încă din luna decembrie, B1TV a început concurenţa strânsă cu posturile de ştiri şi multe ori emisiunea lui Robert Turcescu, "Ultimul cuvânt" cu Ion Cristoiu sau emisiunile de ştiri au câştigat în faţa Antenei 3 şi a Realităţii TV. Un jurnalist care nu tace Radu Banciu vede în audienţa postului un rezultat al evenimentelor ce s-au desfăşurat în ultima perioadă. În ceea ce priveşte colaborarea cu B1 TV jurnalistul spune: "Nu s-a pus niciodată problema să mi se zică ce să spun. Cred că ar fi lucrul care m-ar determina să plec. Nici când am avut disensiuni cu Ştefan Bănică, Ilie Năstase sau CV Tudor, deşi aceştia m-au reclamat la conducere, nu s-a pus problema de vreo intervenţie", a spus Radu Banciu. "Mie nu mi s-a băgat niciodată pumnul în gură. Felul meu de a fi cred că face din start lucrul acesta imposibil.“ RADU BANCIU, jurnalist ALEGERE Aplicaţia B1.ro pentru iPhone, prima în preferinţe Tot mai mulţi români urmăresc live – 24 de ore din 24 - emisiunile postului B1 TV. La două săptămâni de la lansare, aplicaţia site-ului b1.ro pentru iPhone a ajuns pe primul loc în topul descărcărilor Free din Apple Store, la categoria News. Oferta B1 a devansat aplicaţiile site-urilor: Ştirile Pro TV, Realitatea TV, HotNews, TVR Info, Gândul, Ziarul Financiar. Mai mult, ea s-a situat şi înaintea aplicaţiilor BBC, CNN sau Discovery. La începutul săptămânii aplicaţia se afla pe locul 15 în topul general al descărcărilor Free din Apple Store, depăşind aplicaţii precum Top Gear, Facebook ori Viber. Ştirile B1 TV, emisia postului în format audio, dar şi Ştiri şi informaţii la zi din toate domeniile (politică, eveniment, economie, externe, monden şi sport) sunt oferta b1.ro. Aplicaţia b1.ro pentru iPhone a fost lansată pe 26 ianuarie 2012 şi poate fi descărcată gratuit din magazinele online de profil.

Ne puteți urmări și pe Google News