România. Inspectorii Direcţiei Generale Antifraudã Fiscală încep să verifice activitatea operatorilor care fac inspecții tehnice periodice (ITP). În următoarea perioadă, controalele, unele „la sânge”, vor fi organizate în toate județele din țară.
ITP. Operatorii care efectuează inspecții tehnice periodice, la control
Direcția Antifraudă va efectua verificări în toată țara. Operatorii care fac ITP vor fi supuși controalelor, în urma unor „neconcordanţe semnificative între prestaţiile efectuate şi veniturile impozabile declarate”.
Recent, cei de la Antifraudă au descoperit 19.000 de inspecții nedeclarate la un singur operator.
Val de controale
În ultimele săptămâni, inspectorii au efectuat 380 de controale, în urma căror au fost găsite numeroase nereguli. Conform DGAF, valoarea creanţelor fiscale constatate depășește pragul de 45 milioane lei.
„În cazul contribuabililor care efectueazã ITP pentru autovehicule au fost identificate neconcordanţe semnificative între prestaţiile efectuate şi veniturile impozabile declarate”, a anunțat instituția.
Verificări la stațiile ITP din țară
În ultimele săptămâni, reprezentanții Direcţiei Generale Antifraudã Fiscală au verificat 600 de stații din țară. Conform sursei, au fost depistate numeroase prestații ITP nedeclarate.
„După o primă evaluare a rezultatelor, au fost constatate şi efecte indirecte în planul conformării”, potrivit inspectorilor Antifraudă.
Datele oficiale arată că în primele luni ale acestui an fost emise peste 100.000 de bonuri fiscale față de 2023.
„În perioada analizată, ecartul dintre numãrul de prestaţii declarate la RAR şi numărul de bonuri fiscale declarat la ANAF prin intermediul AMEF s-a redus cu 56%, ceea ce indică o reducere substanţială a serviciilor nedeclarate”, mai arată instituția.
Verificările vor continua în următoarele luni la nivelul întregii țări. Inspectorii DGAF le recomandă operatorilor care își desfășoară activitatea în acest domeniu să țină cont de lege și să emită facturi sau bonuri fiscale.
Procedura implică verificarea aspectelor tehnice ale mașinii. Pentru obținerea autorizației, operatorii analizează funcționarea sistemului de frânare și direcția. Totodată, aceștia verifică emisiile de gaze nocive ale autovehiculului vizat, precum și partea electrică.