Circulația rutieră se redeschide pe Transfăgărășan începând de vineri, 7 iunie, anunță Direcţia Regionala de Drumuri şi Poduri (DRDP) Brașov. Cu toate astea turiștii vor putea circula doar într-un anumit interva orar.
Se redeschide Transfăgărășan
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) anunță că, începând de vineri, traficul pe DN 7 C, Transfăgărășan, va fi redeschis, însă mașinile vor putea circula între Bâlea Cascadă și Piscul Negru doar în intervalul orar 7:00 - 21:00.
„De vineri, 07.06.2024, începând cu ora 07:00 se deschide circulaţia pe Transfăgărăşan, inclusiv în zona alpină, cuprinsă între Bâlea Cascadă (SB) şi Piscul Negru (AG). Precizăm că circulaţia va fi permisă doar pe timpul zilei, între orele 07:00 – 21:00, iar în cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile drumul va fi închis temporar până când vremea va permite redeschiderea drumului în condiţii de siguranţă”, a transmis DRDP Braşov.
Avertisment CNAIR cu privire la prezenţa urşilor în zonă
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, îndeamnă turiștii să evite hrănirea urșilor din zonă. De asemenea, autoritățile îndeamnă șoferii să fie vigilenți în trafic, având în vedere creșterea numărului de urși care traversează sau stau pe șosea în acest an.
„În cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile drumul va fi închis temporar până când vremea va permite redeschiderea drumului în condiţii de siguranţă. Fac apel din nou apel la cei care tranzitează Transfăgărăşanul să nu încerce să hrănească urşii care staţionează în zona drumului pentru a nu provoca reacţii periculoase din partea acestora”, a transmis, la rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Trasfăgărășan, drumul de poveste construit între anii 1970 – 1974
Transfăgărășanul, proiect inițiat de Nicolae Ceaușescu, a fost construit în intervalul 1970-1974.
Deși în acea vreme România avea deja mai multe rute de acces peste Carpații Meridionali, unele existente încă dinaintea perioadei comuniste sau construite în primii ani ai regimului, intervenția sovietică în Cehoslovacia din 1968 și preocupările legate de securitate au determinat inițierea urgentă a proiectului "Transfăgărășanului".
Acest traseu strategic trebuia să facă legătura între garnizoanele din Pitești și Sibiu, având în vedere vulnerabilitatea rutelor existente între Transilvania și Muntenia. Aceste rute, în principal pe cursul unor râuri, puteau fi ușor blocate sau atacate.
Deși ceremonia oficială de inaugurare a avut loc în prezența lui Nicolae Ceaușescu la data de 20 septembrie 1974, lucrările au continuat pentru încă câțiva ani, inclusiv asfaltarea drumului și alte activități conexe, finalizându-se în forma actuală în 1980.