Se încing spiritele în învățământ. Notele elevilor, negociate cu părinții?

Conform documentului care a produs vâlvă în învățământ, notele pe care elevii le-au primit pe perioada pandemiei de coronavirus, trebuie negociate cu părinții. Dascălii susțin că această situație le poate submina autoritatea.

În acest sens, profesorii au trimis o scrisoare deschisă către Ministerul Educației, pentru eliminarea acelui articol.

„Pe de o parte e extrem de greu de realizat practic, de a obține un acord din partea fiecărui părinte. Se pierde din vedere esența actului de evaluare. Evaluarea trebuie să fie o acțiune obiectivă, competentă, realizată de un cadru didactic care să măsoare competențele elevului. Când acest lucru e negociat, practic își pierde semnificația legală. E o problemă și deontologic”, a spus Monica Alexandrescu, profesor la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, din București, scrie Antena 3.

La începutul lunii mai, ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat că examenul de Evaluare naţională va începe pe 15 iunie, iar cel de Bacalaureat pe data de 22 iunie. „Decizia este deja luată, şi anume că examenul de Evaluare naţională începe pe data de 15 iunie şi cel de Bacalaureat pe data de 22 iunie. Noutatea pe care o avem o avem la examenele de certificare a competenţelor profesionale (…).

Este vorba de certificarea competenţelor pentru nivelul 3, 4 şi 5, conform cadrului naţional al calificărilor. Pentru învăţământul vocaţional, profesional şi profesional dual, precum şi cele din învăţământul postliceal, vor fi realizate acest examene numai pe bază de proiect, iar proba practică va fi echivalată în conformitate cu metodologiile aferente fiecărui tip de certificare a competenţelor”, a declarat Anisie.

„Sunt voci care susţin acest lucru (n.r. renunţarea la examenele de Capacitate şi Bacalaureat) şi sunt voci ale părinţilor şi elevilor care susţin că nu trebuie să renunţăm la aceste examene naţionale, mai ales la Evaluarea naţională. Am primit, la minister, numeroase petiţii în sensul acesta.

Ştiţi foarte bine că admiterea la liceu se realizează tocmai pe baza mediei de la evaluarea naţională şi 20% contează şi mediile din gimnaziu. Dacă facem o ierarhie în sensul acesta, vom vedea că acei copii care vor susţine evaluarea naţională sunt avantajaţi, nu pe baza mediilor din 5-8, dar ca să răspundem categoric trebuie să ascultăm toate vocile şi să luăm decizia care este cea mai bună şi în favoarea elevilor”, a mai adăugat ministrul Educaţiei.