Schimbări radicale în comerțul online. Ce vor putea face clienții nemulțumiți de produsele cumpărate

Comerțul online, tot mai practicat. Sursa foto: Arhiva EVZ

Magazinele online vor trebui să facă o serie de modificări la site-urile pe care le administrează. Astfel, clienții vor putea reclama mult mai ușor serviciile sau produsele de slabă calitate.

Vezi pe un site oarecare un produs care pare frumos în poză, îl comanzi și nu îți mai ajunge sau îți sosește acasă și ești nemulțumit de el. Vrei să-l schimbi, dar constați că pe site-ul de unde l-ai comandat nu găsești datele firmei care l-a vândut și că îți este foarte greu sau chiar imposibil să iei legătura cu magazinul online. Acest lucru nu se va mai întâmpla, din acest an, pentru că toate magazinele online și companiile care vând sau prestează servicii online vor fi obligate să afișeze, cât mai vizibil, pe prima pagină, toate datele firmei care le administrează.

Absolut toate societățile care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online şi publicitate,  servicii turistice, de comercializare de pachete turistice sau bilete de avion, inclusiv comerţ electronic, sunt obligate să afişeze pe prima pagină următoarele elemente: denumirea unităţii, codul unic de înregistrare, numărul de înregistrare la la Registrul Comerţului, din care să rezulte obiectele de activitate ale societăţii pentru care este autorizată să funcţioneze, precum și toate autorizațiile și avizele necesare desfășurării activității.

Ce nemulțumiri au clienții magazinelor online

Un magazin poate să fie cel mai bine aprovizionat și să aibă cele mai bune oferte și produse. Dacă un client este nemulțumit de ceva, cu greu se mai întoarce la magazinul respectiv. Potrivit unui top realizat de compania de cercetare Achieving Customer Amazement, principalul motiv pentru care un client renunță la magazinul sau la brandul preferat este lipsa de politețe a angajaților care oferă informații clienților.

Aceasta este urmată, în topul nemulțumirilor, de informațiile inconsistente de pe site, precum și de imposibilitatea clientului de se conecta cu cineva de la serviciul de asistență pentru clienți.

De asemenea, experiența proastă cu angajații de la serviciul cu clienții reprezintă un alt motiv pentru care oamenii renunță la brandul sau la magazinul lor preferat.

Românii, campioni la comerțul online

Românii au început să cumpere din ce în ce mai mult online. Anul trecut, comerțul online din România a atins pragul de 6,3 miliarde de euro, potrivit raportului GPeC E-Commerce România 2022. Astfel, România are o cotă de aproximativ 50% din toate vânzările online din Europa de Est.

„Comerțul online românesc are un potențial mare de dezvoltare cu predicții de dublare a valorii pieței în aproximativ 10 ani, poate chiar mai puțin. Asta înseamnă că piața este permisivă pentru noi jucători autohtoni, gama de produse disponibilă online va continua să crească, iar interesul jucătorilor internaționali pentru România va fi din ce în ce mai mare. Vedem deja multe magazine online internaționale care își deschid operațiuni în România, mai ales în zona de Fashion”, a declarat, recent, Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Toate modificările privind magazinele online sunt incluse într-un proiect al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Proiectul este la stadiul de dezbatere și va intra în vigoare la 30 de zile de la publicarea acestuia în Monitorul Oficial.