Instagram va introduce modificări în algoritmul său de recomandări, priorizând pe viitor conținutul original și penalizând agregarea acestuia.
Reprezentanții platformei au dezvăluit că va introduce o nouă schimbare în algoritmul său, având ca scop acordarea unei prioritați crescute conținutului original.
Instagram pune prioritate pentru conţinutul original
În paralel, algoritmul va reduce promovarea conținutului preluat sau repostat de către conturi care nu generează propriul conținut, ci se bazează pe publicarea conținutului altor utilizatori (agregatori).
În plus, Instagram a anunțat că va ajusta modul în care sunt recomandate videoclipurile verticale, cunoscute sub numele de Reels, pentru a oferi o expunere mai mare conturilor care au un număr mai mic de urmăritori.
Platforma de social-media descrie această recentă modificare ca pe o corectare necesară pentru a oferi oportunități de creștere și conturilor mai mici.
Compania recunoaște că, în trecut, algoritmul a favorizat conturile cu un număr mare de urmăritori și agregatorii de conținut, în detrimentul micilor creatori.
Ajustările propuse la Instagram ar putea duce la o scădere a vizibilității conturilor creatorilor de top, în timp ce ar putea crește vizibilitatea conturilor mai mici, potrivit News.ro.
Anchetă pentru nerespectarea obligațiilor împotriva dezinformării
Facebook și Instagram sunt subiectul unei anchete deschise de Comisia Europeană, care le suspectează că nu și-au respectat obligațiile în combaterea dezinformării în contextul alegerilor din luna iunie.
Reprezentanții europeni sunt îngrijorați de modul în care Meta, compania care deține Facebook și Instagram, administrează conținutul politic. Aceștia se tem că platforma ar putea submina integritatea procesului democratic în cadrul alegerilor pentru Parlamentul European.
De asemenea, în contextul unei creșteri a preocupărilor cu privire la posibilele influențe ale Rusiei asupra opiniei publice, liderii UE au exprimat îngrijorări recente.
Bruxellesul exprimă patru preocupări majore cu privire la Meta, începând cu moderarea considerată „insuficientă” a publicității electorale și reducerea vizibilității conținutului politic în algoritmii de recomandare ai Instagram și Facebook.