Trenuri de milioane de euro cărora le cad piesele pe șine, servicii de pază la suprapreț și prost prestate, șobolani, extinderea metroului bucureștean cu întârziere – cam acesta este bilanțul directorului milionar de la Metrorex, Aurel Radu. Toate aceste probleme ar fi fost ridicate în ședințele Consiliului de Administrație, unde s-a discutat și despre înlocuirea acestuia. Ultima ședință a avut loc ieri, potrivit surselor EVZ.

Cel mai recent contract, în valoare de 308 milioane de euro, a stârnit numeroase discuții, în condițiile în care au fost oferte mai ieftine. Contractul prevede achiziționarea a maximum 51 de trenuri de metrou de tip CAF în șapte ani, în condițiile în care șefii Metrorex recunosc că acestea se defectează. Astfel, mai multe garnituri care au fost puse pe șine în luna iulie a anului trecut, și care au costat 90 de milioane de euro, s-au defectat de 17 ori până acum, fapt care a dat circulația peste cap, potrivit unui răspuns al Metrorex pentru EVZ.

Surse din Metrorex au precizat, pentru EVZ că, la începutul lunii septembrie, angajații Metrorex au raportat că, pe mai multe linii, s-au găsit piese care s-au desprins din anumite trenuri. Contactați de EVZ, șefii societății Metrorex au confirmat și această informație, dar spun că este vorba tot de un singur caz și că ar fi vorba despre niște „banale șuruburi”. Zilnic, în medie, peste 600.000 de persoane circulă cu metroul.

Ofertele ieftine, refuzate

Acum, spaniolii de la CAF au fost declarați câștigători ai licitaţiei pentru achiziţia a încă 51 de trenuri de metrou,

Metrorex plătind 308 milioane de euro, deși au fost oferte și mai ieftine:

● Astra Vagoane- 5,1 milioane de euro pentru un tren;

● CSR- 5,22 de milioane de euro;

● CAF- 6,06 milioane de euro;

● Alstom- 6,31 de milioane de euro;

● Pesa- 6,5 milioane de euro. Potrivit legii, câștigătorul nu este încă bătut în cuie, putându-se depune contestații încă nouă zile. Potrivit informațiilor din SEAP, în criteriile de atribuire ale acestui contract, prețul ofertei a avut o pondere de 60%, restul criteriilor fiind performanțe tehnice necesare (15%), termene de livrare/ recepție (12%), condiții de mentenanță (3%), termene de garanție (5%) și costuri de mentenanță (5%). Aurel Radu nu a putut fi contactat pentru a-și spune punctul de vedere.

Un bugetar bogat

În perioada 2002-2005, Aurel Radu (foto – 53 de ani) a fost directorul cantinelor sociale din sectorul 1 al Capitalei, iar în 2005-2006 a ocupat funcția de șef Serviciu Cadastru al Regiei Autonome – Administrația Patrimoniului de Stat. Radu nu are experiență în domeniul transporturilor, nici ca inginer și nici ca angajat al Metrorex, condiții pe care orice director general trebuie să le îndeplinească. El a fost numit șef peste Metrou la doar două luni după ce a fost angajat în instituție, deși Contractul Colectiv de Muncă al angajaților Metrorex prevede ca directorul general să aibă 12 ani vechime în „aparatul propriu de specialitate”. Fostul șef al cantinelor sociale are acum o avere apreciabilă: el deține mai multe terenuri în Floreasca și Snagov, în coproprietate, trei clădiri în Centrul Vechi al Capitalei, o clădire în nordul Capitalei, în coproprietate, bijuterii de 250.000 de euro și un cont în bancă de 100.000 de dolari.



FOTO: Aurel Radu