Guvernul descrie drept „false” informațiile despre documentul transmis de Vlad Voiculescu către Guvern și susține că autoritățile competente vor verifica.
Guvernul cataloghează drept false informațiile privind documentul pe care Vlad Voiculescu l-ar fi transmis către Registratura Generală sau Secretariatul General al Guvernului. În acest sens, de la Guvern a fost transmis un comunicat de presă.
Conform acestuia, informațiile informaţiile apărute în presă cu privire la existenţa unui document transmis în atenţia premierului Florin Cîţu referitor la constituirea unui grup de lucru în cadrul Ministerului Sănătăţii. Acest grup urma să verificce raportările zilnice privind evoluţia pandemiei COVID-19. În comunicatul guvernului se arată că aceste informații sunt „false” şi „lipsite de fundament”. La guvern nu ar fi fost înregistrat niciun document care să facă referire la înfiinţarea sau activitatea unui asemenea grup.
„Aşa-zisele documente apărute în spaţiul public nu au nicio legătură cu Guvernul sau cu aparatul de lucru al prim-ministrului sau Guvernului. Concret, numărul de înregistrare primit de un document preluat la Cabinetul prim-ministrului, Registratura Generală sau Secretariatul General al Guvernului este format din patru cifre, precedat de un număr specific cabinetului la care este înregistrat: 5/xxxx în cazul cabinetului prim-ministrului, 17/xxxx în cazul Registraturii Generale şi 20/xxxx în cazul Secretariatului General al Guvernului”, se precizează în comunicat.
Sursa citată a menționat că o persoană care preia un document oficial semnează menţionând numele în clar, pentru a putea fi identificată.
„Dacă documentul este transmis în plic închis, plicul se deschide, iar numărul de înregistrare este menţionat pe documentul oficial”, se explică în comunicat.
Detalii tehnice despre înregistrarea corespondenței la Guvern
Reprezentații Guvernului au arătat că aceste precizări de natură tehnică sunt de natură să dovedească faptul că documentul apărut în spațiul public nu a ajuns la Guvern.
„Corespondenţa apărută în spaţiul public nu poartă însemnele corecte unor documente oficiale înregistrate la Cabinetul prim-ministrului, Registraturii Generale sau Secretariatului General al Guvernului. A susţine că respectiva corespondenţă reprezintă documente înregistrate oficial, denotă lipsa cunoaşterii rigorii corespondenţei instituţionale şi a procedurilor administrative”, se evidenţiază în comunicat.
Conform acestuia, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului vor continua verificările şi, dacă se va dovedi că atribuirea caracterului oficial al documentului este „falsă”, „cu siguranţă” organele competente se vor autosesiza.
Premierul Florin Cîțu a dispus și verificarea tuturor actelor care au fost emise de fostul ministrul al Sănătății, precum și de secretarii de stat in ultimele patru luni.