Șantierul naval Damen Mangalia a intrat în insolvența. Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei care se ocupă de administrarea acestuia. În acest context, Casa de Insolvență Transilvania (CITR) Filiala București a fost numită administrator judiciar provizoriu.
Damen Mangalia a intrat în insolvență
Șantierul Naval 2 Mai SA, deținut de Ministerul Economiei, este acționarul majoritar cu 51% din capital. Grupul olandez Damen Holding BV deține 49% din acțiuni și controlează managementul operațional al șantierului. Acest aranjament a fost stabilit în 2018, când grupul coreean Daewoo a cedat participația majoritară, arată profit.ro.
Damen Holding BV a cerut insolvența Damen Shipyards Mangalia SA la finalul lunii mai. Ulterior, compania operatoare a șantierului a depus și o solicitare de intrare în insolvență, care a fost aprobată de instanță. Din cei 1.500 de angajați ai șantierului naval, peste 1.000 sunt deja în șomaj tehnic.
„Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia. CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar”, anunţă casa de insolvenţă.
Ce pași urmează
În august 2024 se va face înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului. Conform procedurii, ulterior se va stabili termenul de verificare a creanţelor. La finalul lunii august va avea loc prima şedinţă a adunării creditorilor.
„În acest proiect complex vom contribui cu tot know how-ul echipei CITR acumulat pe parcursul a peste 22 de ani în gestionarea unor restructurări prin procedura insolvenţei cu impact major în economia noastră. În următoarea perioadă echipa CITR va analiza activitatea companiei pentru a înţelege în profunzime businessul şi pentru a identifica condiţiile in care este posibila redresarea. Ne propunem să asigurăm cât mai multă stabilitate şi claritate tuturor celor implicaţi. Aşa cum v-am obişnuit, vom asigura transparenţa întregului proces”, spune Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.
Șantierul naval Damen Mangalia a intrat în insolvență
Damen Shipyards Mangalia a fost înființată în parteneriat cu Guvernul României. Conform înțelegerii inițiale, Damen gestionează operațiunile șantierului. În momentul înființării, acesta se numea Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, având primele nave produse în 1976.
În 1997, Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a preluat controlul șantierului. Ulterior, activitatea s-a concentrat pe construirea de nave mari de containere, vrachiere și cisterne. La finalul anului 2017, Damen a preluat controlul operațional în vara lui 2018.