În această după-amiază, la salonul auto de la Geneva, constructorul auto de la Colibaşi a prezentat un nou model Dacia, derivat din Logan.
Sandero a fost gândit pentru a continua succesul Loganului pe piaţele internaţionale şi are elemente atât din Clio, cât şi din Logan. Noul automobil va deveni al cincilea model din gama Dacia, după versiunile de caroserie berlina, MCV, Van şi pick-up. Sandero e un automobil hatchback de clasa mică, având o lungime de 4,02 metri. Spre comparaţie, Logan berlină are 4,25 metri lungime, iar Logan break (MCV), 4,45 metri. La o lungime de 4 metri, Sandero oferă suficient loc pentru ca cinci persoane adulte să stea confortabil, în timp ce portbagajul său are o capacitate de 320 de litri ceea ce este un record în categorie.
"Sandero este modernă pentru că este echipată cu motorizări diesel 1.5 dCi de 70 şi 85 CP, care combină perfect plăcerea în exploatare şi consumul redus. Sandero este modernă pentru că respectă mediul înconjurător. În varianta de motorizare de 70 CP diesel, Dacia Sandero are emisii scăzute de noxe (120 g/km)", s-a explicat în conferinţa de prezentare a modelului Sandero.
Dacia Sandero este modernă şi pentru că pune la dispoziţia clienţilor europeni toate dispozitivele de siguranţă: ABS, airbaguri frontale şi laterale, dar şi, în premieră în gama Dacia, sistem de asistare la frânarea de urgenţă care permită reducerea cu 20% a distanţei de oprire a vehiculului.
În fine, Sandero este o maşină fiabilă. Rigoarea şi exigenţa au ghidat întreaga proiectare a acestui model astfel încât clienţii vor beneficia de o garanţie de trei ani sau o sută de mii de kilometrii în majoritatea ţărilor Uniunii Europene. Spaţiul modern generos, modernitate, fiabilitate sunt atâtea beneficii pe care Dacia Sandero le va aduce tuturor viitorilor săi clienţi. Pieţele de marketing au relevat faptul că Sandero este apreciată de potenţialii clienţi pentru design-ul său, care exprimă atât robusteţe cât şi personalitate.
"Am dorit ca Sadero să fie un adevărat model Dacia. El rămâne astfel fidel principiilor care au contribuit la succesul Logan. Confort şi spaţiu interior generos, disponibile la un preţ scăzut", s-a arătat în prezentarea noului model Dacia.
Hatchback-ul, care poartă marca Dacia, a fost lansat în Brazilia şi Argentina la sfarşitul anului 2007, iar în Europa este lansat în această primăvara. Odată cu lansarea pe piaţă a modelului Sandero, şi marca Dacia va cunoaşte o premieră: aceea a construcţiei în afara ţării.
Cel mai probabil, noul model al Dacia destinat pieţei europene va fi construit pe platforma de la Colibaşi.
Noua siglă Dacia Odată cu Sandero, s-a lansat şi noua siglă Dacia. Mai simplă şi mai "curată" decât cea pe care o înlocuieşte, aceasta seamănă totuşi cu un desfăcător de capace de bere sau suc din metal pe care tronează numele mărcii din Piteşti scris cu majuscule şi culoare albastră. Albastrul a fost păstrat, potrivit directorului general Dacia, Francois Fourmont, "pentru continuitate".
E oficial: SUV Dacia, la anul!
Directorul general Dacia, Francois Fourmont, a confirmat astăzi, la Geneva, că Dacia îşi va întregi portofoliul cu un SUV, începând din a doua jumătate a anului viitor. Autoturismul 4x4 urmează a fi a şasea versiune construită pe platforma Logan. Este posibil ca un prototip al viitorului SUV Dacia să fie prezentat la Salonul Auto de la Paris din această toamnă.
Noul Renault Sandero
(17:33)