O nouă aeronavă cu aproape 190 de repatriați, din Roma, Italia, a aterizat pe aeroportul la Mihail Kogălniceanu, Constanța, o parte dintre pasagerii urmând să stea în carantină, pentru următoarele două săptămâni, la Sanatoriul Techirghiol. Ceilalți 100 sunt duși la Tulcea. Cel mai cunoscut stabiliment balnear din România s-a transformat într-un centru de carantinare, găzduind până acum aproape 400 de cetățeni români.
Conducerea Sanatoriului Balnear și de Recuperare Techirghiol nu a avut nicio reținere în a primi repatriații care, pentru a ajunge acasă, sunt obligați să treacă printr -o perioadă de carantină de 14 zile. Ca urmare a instituirii stării de urgență pe teritoriul României și a Hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța din data de 20 martie, Sanatoriul Balnear și de Recuperare Techirghiol a fost desemnat spațiu de carantinare instituționalizată pentru persoanele repatriate din zonele cu risc ridicat de infectare cu virusul COVID-19.
”În noaptea de luni spre marți, la ora 1.00, au fost primite în găzduire primele 109 persoane sosite din Italia, cărora li s-au alăturat alte 178 de persoane în seara de marți. O altă aeronavă a aterizat miercuri seară pe aeroportul Mihail Kogălniceanu, o parte dintre pasageri fiind aduși tot la noi”, spune Roxana Almășan, managerul Sanatoriului Techirghiol. Sunt oameni din toate colțurile țării, de toate vârstele, chiar și două femei gravide. Angajații sanatoriului sunt cei care au grijă de repatriați ca și cum le-ar fi pacienți.
Colectivul sanatoriului muncește non stop astfel încât persoanele carantinate să beneficieze de cele mai bune condiții pentru a putea depăși această perioadă, cu o grijă specială pentru sănătatea personalului propriu. În această perioadă se păstrează, în permanență, legătura cu un medic infecționist și un medic epidemiolog ce au ajutat la stabilirea celor mai bune circuite pentru diminuarea riscului de infecție.
Personalul medical a fost mobilizat pentru a asigura asistență medicală, păstrând continuu contactul telefonic cu aceste persoane cărora, pe baza afecțiunilor individuale, le-au fost stabilite meniuri adaptate problemelor medicale constatate.
Sanatoriul Balnear și de Recuperare Techirghiol a respectat întocmai prevederile legale privind condițiile pe care trebuie să le îndeplinească spațiile destinate carantinării, asigurând în fiecare cameră accesul la apă, hrană, produse de igienă personală, papuci de unică folosință, prosoape, lenjerie, servicii de spălătorie, grupuri sanitare proprii cu duș, acces la internet și TV etc.
Au fost afișate, spre informarea persoanelor carantinate, metoda și programul de servire a mesei, de ridicare a gunoiului menajer, cât și a efectelor și a lenjeriei. Au fost aduse la cunoștință numerele la care se poate apela în caz de urgență sau necesitate, la care răspund membrii din cadrul dispeceratului de urgență constituit la nivel de instituție.
Într-un comunicat de presă, conducerea sanatoriului Techirghiol arată că pe durata celor 14 zile de carantină, personalul medical va monitoriza non-stop starea de sănătate a celor carantinați. Personalului administrativ, care lucrează la foc continuu alături de personalul medical a primit echipament de protecție corespunzător, obligatoriu de purtat pe durata programului de lucru.
Pentru a se evita intersectarea accidentală a personalului cu cei aflați în carantină a fost stabilit un orar. Hrana este adusă în recipiente de unică folosință și depozitată pe suportul amplasat la fiecare ușă, la ore fixe.
Serviciile de pază au fost suplimentate cu noi posturi permanente, la fel și numărul de camere de supraveghere video din exteriorul unității, cât și ale celor interioare, montate pe fiecare etaj din cele două pavilioane existente.
Întregul efort al unității este susținut de Jandarmeria Română, prin dispunerea unui efectiv numeros ce monitorizează, alături de firma contractată, buna desfășurare a activității și respectarea regulilor impuse persoanelor aflate în carantină.