Graba Guvernului de a anunţat construirea unei noi autostrăzi, deşi traseul final se pare că nu este bătut în cuie, a pus pe jar proprietarii de terenuri. Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, pe adresele de email ale instituţiei s-au primit email-uri în care oamenii întrebau dacă drumul trece prin curtea lor sau pe terenul arabil, ca să ştie ce să facă pe viitor. O parte din cei care au scris, au povestit că sunt asaltaţi de agenţi imobiliari care fac oferte deja pentru a le cumpăra terenurile.

Pilonul autostrăzii, în milocul DN–ului

Cert este că traseul noii autostrăzi, care va trece pe Valea Oltului, dă bătăi de cap oficialilor români. Asta, după ce ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, s–a grăbit să anunţe, pe 21 noiembrie, traseul final al autostrăzii Sibiu- Piteşti. La doar câteva zile după ce Guvernul a anunţat că a avizat traseul final şi s-a aflat că oficialii europeni îl contestă, mai marii de la Transporturi spun că vor mai analiza traseul.

Autoritățile europene susțin că proiectul este nefezabil din punct de vedere tehnic. „Soluţiile par să nu fie fezabile, întrucât ignoră existenţa DJ 703 între râul Băiaşi şi versantul vestic al văii. Acest lucru înseamnă că sprijinul podului este amplasat direct pe şoseaua existentă”, susţin mai marii europeni într-un document trimis şefilor de la Ministerul Transporturilor.

Șefii de la Drumuri: desenăm altfel

Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) susţine că va modifica traseul dacă este nevoie şi că va ţine cont de recomandările JASPER „Fără a se înțelege că avizul acordat se referă la coridor/ traseul final”, spun acum şefii de la Drumuri, după ce s-a a flat de scrisoarea de la UE. Înalți oficiali ai Ministerului Transporturilor menționau însă luni că „în acest moment, tot traseul este avizat”. Oficialii companiei precizează că nu trebuie trasă concluzia că „autostrada nu se va mai face sau că va trece pe altă vale”. Ajustările vor fi minime, dacă va fi cazul, spun ei.

Stabilirea traseului costă 29 de milioane

Potrivit lui Cătălin Homor, proiectantul a fost desemnat prin licitație deschisă, iar valoarea totală a studiului de fezabilitate este de aproximativ 29 de milioane de lei. În altă ordine de idei, oficialul CNAIR a subliniat că pentru traseul autostrăzii au existat șapte variante, iar aspectul economic nu a fost singura chestiune de care s-a ținut cont în alegerea acestuia. În plus, el a adăugat că, în cadrul Companiei a fost înființată o unitate de implementare, care a monitorizat foarte atent acest proiect. De asemenea, a fost angrenat în această echipă consultantul european Jaspers. Cătălin Homor a adăugat că lucrările efective la autostradă vor începe în prima jumătate a anului 2018, astfel încât de la finele lui 2021 să se poată circula pe Sibiu — Pitești.