Rușii sunt disperați. Oferă recompensă celui care poate captura un vehicul robot folosit în războiul din Ucraina. Foto

Rușii sunt disperați. Oferă recompensă celui care poate captura un vehicul robot folosit în războiul din Ucraina. Foto Sursa: Arhiva EVZ

Think tank-ul rus oferă recompensă peste 16.000 de dolari pentru capturarea „prin orice mijloace” necesare a unui vehicul robot folosit în Ucraina. Vehiculul de terestre fără pilot THEMIS este folosit în diverse misiuni în Ucraina.

Un think-tank din Rusia, care are legături cu armata Rusiei, oferă o recompensă în bani, mai mare decât salariul pe an a celor mai mulți dintre militarii ruși, pentru capturarea „prin orice metode” a unui vehicul robotic de ultimă generație, care este utilizat pentru evacuarea civililor răniți în războiul din Ucraina, dar care poate realiza și misiuni de luptă.

Numit THEMIS, vehiculul controlat de la distanță este produs de o companie estonă din domeniul apărării, Milrem Robotics. Un purtător de cuvânt al companiei a afirmat pentru publicația Janes că cel puțin o unitate a fost deja livrată în Ucraina, unde este utilizat pentru a transporta ajutoare medicale și pentru a evacua civili răniți.

Se pare că Rusia nu vrea să fie lăsată deoparte

Din dorința de a recupera avansul țărilor care și-au modernizat armata, CAST oferă 1 milion de ruble (peste 16.000 de dolari), oricărei persoane din armată sau poliție care reușește să captureze un vehicul THEMIS, cât se poate de intact, și să îl livreze Ministerului rus al Apărării, conform unei postări recente publicate pe blogul think-tank-ului.

Ne puteți urmări și pe Google News

vehicul terestre fără pilot echipat cu arme

Compania a declarat că sistemul, care poate transporta până la 750 de kilograme, poate fi „reconfigurat rapid” de la un vehicul de transport la unul militar, care poate fi utilizat inclusiv în operațiuni de luptă. Textele promoționale subliniază capacitatea sa de a transporta victimele de pe câmpul de luptă, precum și diverse tipuri de muniție.

Compania estonă nu a dorit să comenteze despre posibilitatea de a livra versiunea militară a sistemului forțelor ucrainene. Mai multe țări membre NATO au intrat în posesia a una sau mai multe versiuni ale sistemului THEMIS, printre care se numără Franța, Germania, Marea Britanie și SUA.

două vehicule terestre fără pilot pe teren rar, cu copaci în fundal

Rușii admit că au rămas în urmă la vehiculele militare fără echipaj

„Conflictul din Ucraina a demonstrat că războiul modern este de neconceput fără utilizarea la scară largă a vehiculelor fără echipaj”, a declarat Ruslan Puhov, director al think-tank-ului din Rusia, CAST (Centrul pentru Analiza Strategiilor și Tehnologiilor). „Din păcate, Rusia a rămas în urmă”, a mai adăugat Puhov.

O persoană care semnează un contract pe o perioadă de trei ani pentru a activa în armata rusă are un salariu anual de puțin peste 13.000 de dolari, iar recruții câștigă mai puțin de 25 de dolari pe lună, a raportat The Washington Post.

„Dacă este posibil să obținem informații despre inovațiile străine, acest lucru ar trebui făcut prin orice metode”, a afirmat Puhov. „Platforma care este vândută Ucrainei este un model rudimentar, dar ne va ajuta dacă am putea să îl studiem”.

Jeffrey Edmonds, un fost analist CIA care lucrează în prezent ca expert în Rusia la Centrul pentru Analize Navale, a afirmat pentru Insider că think-tank-ul nu ar trebui privit ca o organizație a Kremlinului, adăugând că opiniile cercetătorilor care lucrează pentru CAST se aliniază de obicei cu viziunea expusă de Rusia. „Astea fiind spuse, șeful CAST are legături foarte strânse cu complexul militar al Rusiei”, a mai declarat Edmonds.

În anul 2007, Puhov a fost numit membru al Consiliului Public, aflat sub controlul Ministerului rus al Apărării. Acesta a afirmat că principalul său scop său este să aprovizioneze armata rusă cu sisteme fără echipaj mai bune. „În condiții de luptă, capturarea și studierea sistemelor și platformelor folosite de inamic este una dintre principalele moduri” de a realiza acest lucru, a afirmat Puhov, informează Business Insider.