Editura Evenimentul si Capital

Românii vor putea verifica pe internet situația fiscală. CUM vei afla dacă angajatorul ți-a plătit CAS-ul

Autor: | | 0 Comentarii | 1918 Vizualizari

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) cu privire la propria situaţie fiscală, prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual”, pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP), potrivit unui comunicat ANAF.

Serviciile de comunicare electronică puse la dispoziţie de ANAF vor fi disponibile în mod gratuit, 24 de ore din 24.

Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regăsesc în proiectul de Ordin al ministrului Finanţelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între ANAF şi persoanele fizice, publicat vineri, spre dezbatere publică, pe site-ul MFP.

„Măsurile incluse în proiectul de ordin contribuie la creşterea gradului de informatizare a activităţilor desfăşurate de organele fiscale şi încurajează contribuabilii să depună la ANAF documente prin mijloace electronice”, a declarat ministrul Finanţelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Sistem pilot

Într-o primă etapă, serviciul „Spaţiul privat virtual” va fi disponibil în sistem pilot începând cu luna septembrie 2014 până la sfârşitul anului, pentru un anumite documente şi informaţii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal în Bucureşti şi în judeţul Ilfov.

Potrivit proiectului de act normativ, pentru a accesa „Spaţiul privat virtual”, persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.

Comunicarea electronică în Spaţiul privat virtual se va face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi dinspre organul fiscal către contribuabil.

Ce informații poți afla

Documente ce pot fi comunicate prin serviciul „Spaţiul privat virtual” pentru perioada septembrie-decembrie, în care se va aplica proiectul pilot sunt cele emise de organul fiscal şi comunicate contribuabilului, automat - decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013 şi emise după data de 1 septembrie 2014, sau la cererea contribuabilului – „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată”, „Foaie de vărsământ”, „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”.

Începând de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel naţional şi se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili.

Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.

Sondajul DEVASTATOR pentru Liviu Dragnea! Rares Bogdan a dat LOVITURA! Cifrele momentului in politica romaneasca

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Economie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI