Criptomonedele câștigă tot mai multe teren în lume, iar românii nu fac excepție. Un studiu arată că 93% au auzit de criptomonede, iar 69% și-ar dori să le poată tranforma în cash la orice ATM. În plus, 39% dintre români ar fi interesați să investească pe piața cripto.
Banca Națională a României derulează un proiect pilot care include mai multe teste într-un mediu închis pentru vedea exact ce implicații tehnice, de securitate sau juridice ar avea o eventuală emitere a leului digital.
Mai multe detalii vor fi prezentate în premieră la Banking 4.0, conferință care va avea loc la începutul săptămânii viitoare. S-a organizat și o competiție de proiecte care au la bază tehnologia blockchain. Cele mai relevante au fost selectate și un juriu international va determina care dintre ele este cel mai promițător.
Vor să transforme criptomonede în cash
În medie, 69% dintre consumatori, atat din România cat și din țările din regiune, și-ar dori să poată transforma criptomonedele în cash la orice ATM, potrivit unei cercetări de piață realizate de iSenseSolutions la solicitarea NOCASH, transmite Mediafax.
Studiul a fost realizat în rândul consumatorilor din mediul urban, utilizatori de internet, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din șase piețe la nivel regional: Albania, Bulgaria, Croația, România, Serbia, Slovenia.
Interes tot mai mare
Studiul a arătat un interes tot mai mare al oamenilor pentru criptomonede. Acestea au înregistrat o notorietate de 93% în Romania, la un nivel relativ asemănător cu țările din regiune (Albania – 92%, Bulgaria – 95%, Croația – 95%, Serbia – 93%, Slovenia – 95%).
Principala platformă de investiții în criptomonede folosită de consumatorii români și croați este Revolut (România - 44%, Croația – 42%), în timp ce celelalte țări din regiune preferă să investească prin platforme specializate, precum Crypto.com (Albania – 42%; Bulgaria - 46%) și Binance (Serbia- 38%, Slovenia – 32%).
Cum se informează românii?
Potrivir sursei citate, pentru români, YouTube-ul este principalul canal de informare (49%) în ceea ce priveste criptomonedele, după care urmează bloguri/ forumuri (45%) și rețelele sociale (37%). Pentru celelalte țări din studiu, principala sursă de informare este reprezentată de bloguri/forumuri (Albania – 40%, Bulgaria – 55%, Slovenia – 42%, Serbia – 61% si Croația – 57%), urmată fiind de informarea pe rețelele sociale (Albania – 74%, Bulgaria – 55%, Slovenia – 66%, Serbia – 56% si Croația – 50%).
39% dintre români, interesați să investească
În ceea ce priveste intenția să facă investiții în viitor în criptomonede, mai mult de jumătate dintre consumatorii slovaci care au auzit de criptomonede declară că sunt dispusi să o facă (54%), urmați fiind de către cei din Serbia (48%), Croația (43%), Bulgaria (43%), Albania (41%), consumatorii români fiind cei mai puțin interesati de o viitoare investiție (39%).
În schimb, aproape jumătate dintre cei care au auzit de criptomonede, atât din Romania, cât și din țările din regiune, consideră că acestea ar trebui acceptate în circuitul bancar (Romania- 41%, Albania - 56%, Bulgaria - 44%, Croația - 32%, Serbia - 48%, Slovenia - 50%).
Având în vedere că există riscul unor pierderi mari și rapide pe piața cripto, cei intervievați au fost întrebați dacă ar apela la serviciile unui broke specializat.Comparativ cu țările din regiune ( România - 26%, Bulgaria - 28%, Croatia - 30%, Serbia - 33%, Slovenia - 25%), consumatorii albanezi sunt cei mai dispuși să apeleze la serviciile unui broker (39%).