În vreme ce românii se sufocă de căldură în trenurile care înregistrează întârzieri de ordinul orelor, în Bulgaria se construiește cel mai mare tunel feroviar din Balcani. Acesta va uni capitala Sofia cu Litoralul Mării Negre.
Lucrările la acest tunel de cale ferată, care va avea o lungime de 6,8 kilometri au început deja. Astfel, proiectul prevede străpunegerea unei stânci, dintr-o regiune muntoasă, la aproximativ 30 de kilometri de Sofia, după cum scrie Euractiv. Viitorul tunel va fi de două ori mai mare decât cel mai lung pasaj de acest fel aflat în funcţiune în Bulgaria, cel din Kozniţa.
Este vorba despre un proiect mai cuprinzător care are ca obiectiv modernizarea rutei feroviare Tracia, care face legătura dintre capitală şi Burgas. Magistrala este în construcţie de 15 ani, iar autoritățile bulgare trag speranță să-l finalizeze până în anul 2030.
Fondurile necesare lucrărilor sunt furnizate prin programul operaţional al Uniunii Europene pentru transporturi.
Bulgarii apelează la firmele turcești
Contractul pentru construirea tunelului bulgăresc a fost estimat la suma de 300 de milioane de euro, iar lucrările sunt efectuate de companii turce. Este vorba despre aceeași constructori implicați în construirea noului aeroport al Istanbulului.
Una dintre aceste firme, Cengiz, are experienţă în Bulgaria deoarece a participat și la construirea secţiunii Lyulin, de 19 kilometri, a autostrăzii Struma. Aceasta leagă Bulgaria de Grecia.
Companiile turce vor folosi muncitori turci, care au experienţă cu astfel de lucrări la ei în ţară. Drept urmare autoritățile bulgare au emis deja vize de lucru pentru 230 de ingineri turci, care au la dispoziţie 72 de luni pentru a-şi termina munca.
Trenurile românești întârzie cu orele
Duminică, călătorii care au apelat la serviciile CFR pe ruta Constanța – București au avut de suferit din cauza unei defecțiuni. Aceștia au semnalat că trenul InterRegio 1993, care a pornit de la Constanța către București, s-a oprit de mai multe ori în câmp, din cauza unei defecțiuni la locomotive.
Aceasta în condițiile în care nici aerul condiționat nu funcționa. Oamenii au fost nevoiți să îndure temperature de peste 50 de grade Celsius. Din cauza defecțiunilor, trenul a înregistrat o întârziere de 142 de minute, conform anunțului făcut de CFR.
Cu câteva zile în urmă, un alt incident s-a produs la cursa InterRegio care circula de la Timişoara la Bucureşti. Trenul a oprit în zona Radomireşti și a plecat, ulterior, cu o întârziere de aproximativ o oră.