Pentru a beneficia de preţ plafonat, românii trebuie să depună o declarație pe proprie răspundere la furnizor

Facturi. Sursa foto: Arhiva EVZ

Din păcate, românii iar sunt puşi pe drumuri dacă doresc să beneficieze de preţ plafonat la energie. Altfel, din cauza unei noi prevederi din actul normativ îi va face pe cei aproximativ nouă milioane de cetățeni să plătească facturi mult mai mari.

Furnizorii de energie spun că Ordonanța de urgență care reglementează prețurile la curentul electric nu poate fi aplicată de la 1 ianuarie. Actul normativ a fost adoptat de Parlament și în prezent se află la președintele Klaus Iohannis pentru promulgare. Mai exact, aproximativ nouă milioane de români vor fi nevoiți să depună o declarație pe proprie răspundere pentru a plăti prețul plafonat la energie.

Cei vizați trebuie să menționeze în declarație că la respectivul loc unde se înregistrează consumul au domiciliul sau reședința. În cazul în care nu vor depune declraţia atunci nu se vor încadra la preţ plafonat la curent.

Actul normativ stabileşte că preţurile plafonate se aplică doar pentru un singur loc de consum

Potrivit noul act normativ, românii care dețin în proprietate mai multe locuințe și automat mai multe locuri de consum vor beneficia de plafonarea prețurilor la energie doar pentru una dintre ele.

În cazul celorlalte proprietăți, curentul electric se va plăti la prețul pieței sau la cel stabilit în contract. Ei trebuie să completeze o declarație pe proprie răspundere în care să menționeze că nu beneficiază de reducere la o altă adresă și să o trimită furnizorilor.

„Clientul casnic care are atât adresă de reşedinţă, cât şi adresă de domiciliu poate beneficia de preţul plafonat fie la adresa de domiciliu, fie la adresa de reşedinţă, pe baza unei declaraţii pe proprie răspundere depusă la furnizor, privind faptul că nu beneficiază de preţ plafonat pentru un alt loc de consum”, se arată în forma finală a Ordonanței, adoptată de Parlament.

Furnizorii de energie sunt extrem de nemulţumiţi

Furnizorii de energie spun că ei nu pot verifica dacă declarațiile pe proprie răspundere sunt reale și solicită ca plafonarea să se aplice doar după ce acestea vor fi verificate de autoritățile competente.

„Noi, furnizorii nu avem de unde să ştim dacă un loc de consum este de reşedinţă sau domciliu, ceea ce se poate interpreta că pentru a beneficia de plafonare toţi clienţii casnici trebuie să transmită furnizorului declaraţia pe propria răspundere”, a declarat Laurenţiu Urluescu, reprezentantul Asociației Furnizorilor de Energie din România, pentru antena3.ro.