Românii încearcă să dea lovitura pe Android cu celebrul joc "Memory"
- Georgeta Petrovici
- 30 decembrie 2011, 13:29
Timişorenii de la Lasting Software au reînviat, pentru Android, celebrul joc "Memory", lansat prima oară în urmă cu 50 de ani. Aplicaţia poate fi descărcată gratuit şi este un joc interactiv, cu oponenţi reali şi cu un sistem de punctaj ELO, asemănător celui din şah.
Jocul "Memory", este, de câteva zile disponibil pentru telefoanele mobile cu acest sistem de operare, datarită unei aplicaţii care a fost pusă la punct de o echipă a companiei Lasting Software, din Timişoara. Aceasta oferă gratuit jocul tuturor posesorilor de telefoane mobile de ultimă generaţie, cu sistem de operare Android.
Un joc de concentrare şi memorare
La 52 de ani după ce a fost lansat pe piaţa pentru întâia oară, jocul "Memory" este acum disponibil inclusiv în varianta competiţională online. Jocul poate fi găsit pe Android Market sub numele "Memory Challenge" şi poate fi descărcat gratuit. Jocul apare în două variante de design, una dintre acestea fiind destinată special sărbătorilor de iarnă. "Memory Challenge aduce la un nou nivel unul dintre cele mai cunoscute jocuri de concentrare şi memorare. Datorită designului complex şi atractiv, precum şi datorită faptului că poţi juca împotriva unui oponent real, Memory devine un joc cu mult mai incitant, un joc al competiţiei reale", spune Eugen Vasilian, managerul de proiect. Proiectul a fost realizat în ultimele patru luni ale anului. Punctajele şi clasamentele sunt bazate pe sistemul de ierarhizare ELO şi pot fi accesate pentru fiecare jucător sau pentru diferite zone de joc. Varianta "Challenge" are deja 5.000 de jucători împătimiţi În luna martie, aceiaşi timişoreni au lansat o altă aplicaţie pentru telefoanele cu Android, care s-a bucurat de mare succes. Este vorba de aplicaţia în varianta Challenge, care presupune o competiţie de viteză între doi jucători conectaţi la internet. În numai două săptămâni, aplicaţia a numărat peste 5.000 de utilizatori, existând deja primii împătimiţi ai jocului. Cei mai mulţi, spune Horaţiu Covlescu, managerul de marketing al companiei, sunt în Europa de Vest, SUA şi Extremul Orient. Compania din Timişoara testează astfel piaţa aplicaţiilor pentru telefonia mobilă, încecând să facă din aceasta una din direcţiile de dezvoltare a afacerii. Apărută în 1997 ca o divizie în cadrul grupului Lasting, compania timişoreană a luat naştere în ianuarie 2000, ca entitate independentă, după 4 ani de experienţă internaţională. Pe Android nu câştigă bani, ci notorietate
Echipa Lasting nu vrea să câştige bani din jocurile pentru telefoanele cu Android. Motivul? Cu ele doar testează piaţa pentru momentul în care se vor lansa puternic în această zonă. "Aplicaţiile gratuite dezvoltate pentru Android nu le facem pentru valoarea financiară pe care ni le pot aduce. Cel puţin nu pentru moment. Practic veniturile sunt extrem de mici şi provin exclusiv din reclamele care se succed în partea de jos a aplicaţiei, atunci când jocul este în desfăşurare. Acestea sunt în sistem pay per click, iar câştigul depinde de zona geografică în care se joacă, de bursa reclamelor aferente zonei şi de intervalul orar în care se joacă. Există un tarif pe click diferit dacă se joacă în Statele Unite sau în Suceava", explică Alina Bobolea, reprezentanta Lasting.
Aceasta spune că jocul Memory Challenge a fost descărcat deja de peste 500 de posesori de telefoane cu Android. "Prin astfel de aplicaţii - în primăvară am mai lansat un joc pentru Andoid, un Solitaire Challenge, care a ajuns deja la 10.000 de descărcări - ne testăm şi ne verificăm capacitatea de a intra pe o piaţă dinamică şi promiţătoare", a mai spus Bobolea.