Românii din Italia şi Spania vor o bibliotecă românească

Românii din Italia şi Spania vor o bibliotecă românească

Ponderea celor care au declarat că lecturează "des" şi "foarte des" cărţi este "neaşteptat de mare", respectiv de 33%, în cazul migranţilor români din zona Madrid, şi de 22%, în cazul zonei Roma, potrivit unui studiu realizat de CURS, la solicitarea Bibliotecii Metropolitane din Bucureşti (BMB).

Totuşi, românii din Madrid şi Roma spun că obişnuiesc să meargă la bibliotecă, operă, concert etc., într-o proporţie mai redusă, de 9% (Madrid) şi, respectiv, 8% (Roma).

Cu toate acestea, la întrebarea referitoare la nevoia de bibliotecă românească în localitatea sau zona în care locuiesc, 35% dintre românii din zona Madrid şi 37% dintre cei din zona Roma declară că ar apela, "cu siguranţă", la o astfel de instituţie. În acelaşi timp, circa 27% dintre românii din Madrid şi 38% dinntre cei din zona Roma spun că, "probabil", ar apela la o astfel de bibliotecă, dar mai rar. Doar între 11% şi 16% dintre românii din Madrid şi Roma nu reclamă deloc necesitatea unei astfel de instituţii culturale.

Însă, cultura migranţilor în cele două ţări este dominată de televizor. Circa 65% dintre românii din zona Madrid şi 79% din cei din Roma se uită "des" şi "foarte des" la televizor, posturile TV fiind principalele mijloace de unde îşi primesc informaţiile, informează Mediafax, citând studiul CURS.

Numai 29% şi, respectiv, 21% au declarat că se uită "rar" şi "foarte rar" la televizor, în timp ce doar sub 2% au spus că nu se uită deloc.

Potrivit studiului, cultura românilor migranţi în Spania şi Italia "poate urma îndeaproape modul de viaţă propriu categoriilor care luptă cu sărăcia şi consumă enorm de mult timp pentru câştigarea traiului".

CURS precizează, însă, în studiul său că migrantul român din Spania, mai orientat spre viaţa asociativă şi de comuniune cu Biserica, este un consumator mai redus de televiziune, ziare şi radio. Frecventarea bisericii le reduce românilor din cele două zone, Madrid şi Roma, din timpul liber disponibil pentru mass-media. Totuşi, ponderea celor care folosesc "des" şi "foarte des" internetul este mare (41%, în cazul Spaniei, şi 33%, în cazul Italiei).

Cercetarea cantitativă şi calitativă realizată de CURS în Madrid şi Roma a avut drept obiective contractuale aplicarea a câte circa 400 de chestionare în fiecare dintre cele două zone şi realizarea a câte 10 interviuri în profunzime şi a câte unui focus-grup, cu migranţi români pentru muncă, în fiecare dintre aceste regiuni.

Studiul CURS s-a desfăşurat în perioada 7 iunie - 7 septembrie, în timp ce perioada de cercetare pe teren s-a derulat între 12 şi 23 iunie. Marja maximă de eroare este de +/-5%, în cazul zonei Madrid, şi de +/- 4,7%, în cazul zonei Roma.

Ne puteți urmări și pe Google News