Românii au cumpărat mai puține produse în 2011

Românii au cumpărat mai puține produse în 2011

Retailerii au avut un 2011 mai slab decât 2010, pe măsură ce românii au fost mai strânși la pungă când au făcut cumpărături.

În anul 2011, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de anul 2010, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,5% respectiv, cu 3,3%, potrivit datelor primite de la INS. Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută, a scăzut cu 2,5%, scădere datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-6,2%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-1,7%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,2%. Scădere la vânzările de produse alimentare În anul 2011 comparativ cu anul 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut cu 3,3%, scădere datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-7,1%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-1,8%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,2%. În luna decembrie 2011, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 10,3% respectiv, cu 0,3%.

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 6,0 % respectiv, cu 3,9%.

Ne puteți urmări și pe Google News