România, fruntașă în Europa la accidente auto. Bilanț înficoșător

România, fruntașă în Europa la accidente auto. Bilanț înficoșător Sursa foto: Facebook / Infotrafic Cluj Napoca

Peste 400.000 de tragedii se întâmplă în fiecare an pe şoselele din ţara noastră, poziţionând România pe primul loc în Europa.

România ocupă primul loc în Europa la numărul morților pe șosele. Viteza, drumurile proaste, consumul de droguri și alcool la volan sunt cele mai frecvente cauze. Deşi este nevoie de îmbunătăţiri, legislaţia prevede multe soluţii. Trebuie doar să fie respectate. Toate aceste aspecte au fost discutate la conferința „De la șoselele morții înapoi pe drumul spre viață”. Conferinţa a fost organizată de Antena 3 CNN, prin proiectul România Inteligentă.

Cinci oameni își pierd viața zilnic în accidente rutiere în România

Este fenomenul care a propulsat România pe primele locuri în topurile europene. Multe dintre soluțiile salvatoare există deja, trebuie doar să fie respectate.

„Factorii principali sunt infrastructura rutieră și nivelul de educație. Principalul mijloc de a reduce riscul de participare la trafic este intervenția sancționatorie. Și atunci, pentru asta avem nevoie, pe de o parte, de legi ceva mai dure. Pe de altă parte, de un aparat mai intransigent, mai exigent”, a declarat Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne.

Ne puteți urmări și pe Google News

Iar statisticile îngrijorătoare vor arăta la fel dacă șoferii nu vor fi sancționați atunci când încalcă legea.

Accident raliu Câmpulung

Accident raliu Câmpulung. Sursa: Trofeul Câmpulung Muscel/ Facebook

Sfaturile experţilor

Bucureștiul are extrem de multe camere de luat vederi. Există softuri, astăzi, care poate să citească numerele de înmatriculare. Şi se pot verifica dacă sunt asigurate acele mașini, se pot amenda în mod direct. Există camere de la CNAIR”, a declarat Călin Matei, membru UNSAR.

Specialiștii spun că e nevoie de o colaborare între actorii din mediul public și cei din mediul privat pentru a asigura soluții eficiente.

„Ar trebui să avem o țintă foarte ambițioasă și după care ar trebui să avem o colaborare între mediul public și mediul privat. Care să poată să ducă și să pună în aplicare diferite măsuri. Nu există o măsură magică pe care am putea-o aplica și gata. Nu mai avem niciun fel de accident”, a spus Radu Dinescu, reprezentant UNTRR.

Așadar, pe lângă sancțiunile existente, este nevoie și de îmbunătățiri, spun experții din România.

„Și ajungem, din punctul meu de vedere, la educație, educație care ar trebui privită începând din școala generală. Unde nu se mai face nimic, se făceau înainte de Revoluție. Nu mai există acea educație rutieră. În discuțiile pe care le-am avut eu sau colegi de-ai mei la Ministerul Educației, a fost de fiecare dată respinsă această idee de a reintroduce educația rutieră în școala generală”, a spus Titi Aur, pilot.