Premieră pentru România. Antonia, PRIMUL funcționar public VIRTUAL. Anunțul făcut de PRIMAR

Premieră pentru România. Antonia, PRIMUL funcționar public VIRTUAL. Anunțul făcut de PRIMAR

Eveniment în premieră în România. La Cluj va exista primul funcționat public virtual din țară, precizează primăria orașului din Ardeal. Inițiatorii acestei idei i-au dat și numele funcționarului: Antonia.

Emil Boc a dezvăluit că ideea a început deja să fie implementată, iar funcționarul public virtual va fi disponibil începînd cu 15 aprilie. Momentan, atribuțiile îi vor fi limitate. 

“Numele acelui funcţionar public virtual este Antonia şi va face două lucruri: acum, din prima etapă din 15 aprilie, va fi funcţional pentru a redirecţiona cererile online depuse de cetăţeni. Dacă e o cerere pentru parcare ea intră la primărie la ghişeul nostru de pe strada Moţilor, de acolo la registratură apoi funcţionarul o direcţionează spre alt funcţionar. Acum, toate aceste cereri care se depun online, intră în baza de date a primăriei şi acest funcţionar virtual o distribuie la parcări, de exemplu sau poate fi o cerere de acordare de locuinţă sau de cumpărare teren la Serviciul Patrimoniu. Antonia va fi acel funcţionar virtual care va face instant acest lucru, nu va mai pierde o zi cum pierzi acum când vine de la funcţionar ca să distribuie cererea spre serviciul respectiv. Ea va merge automat, instant, la serviciul de specialitate”, a dezvăluit Emil Boc, primarul urbei.

 

“La aceste cereri care se depun online cetăţeanul bifează căsuţa. De exemplul cetăţeanul vrea cerere pentru a se toaleta spaţiul verde din faţa blocului. Şi bifează spaţiul verde. Antonia vede că a bifat asta şi trimite la spaţii verzi. Dacpă cetăţeanul a bifat greşit Antonia nu poate deocamdată să verifice conţinutul cererii, cel de la Spaţiul Verde va vedea că de fapt e o cerere pentru cimitir, pentru altceva, şi o va redirecţiona spre serviciul respectiv”, mai arată Emil Boc.

 

“După aceea, în 6 luni de zile vom avea efectiv o locaţie, unde un funcţionar public virtual, un robot, va fi 24 de ore din 24 la dispoziţie pentru a primi cereri virtuale şi pentru a putea face plăţi cu cardul şi vei putea 24 de ore din 24 să mergi la o locaţie a primăriei în care vei avea în faţa ta un funcţionar public virtual cu care vei putea interacţiona prin mijloacele tehnologiei, inclusiv prin plata cu cardul a impozitelor şi taxelor locale. Nu mai trebuie să mergi în timpul orelor de program. Încercăm să ţinem şi noi pasul cu oraşul care e un oraş viu, dinamic, digital”, susține primarul.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News