„Oriunde s-ar afla în UE, vor avea acces la bunuri şi servicii online”, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. Noul regulament elimină toate barierele din calea comețului online. 

Potrivit vicepreşedintelui pentru piaţa unică digitală, Andrus Ansip, în 2015, 63% dintre site-uri nu permiteau efectuarea de achiziţii dintr-o altă ţară a UE. Prin urmare, aproape două treimi dintre consumatorii care doreau să facă cumpărături online într-o altă ţară nu puteau să facă acest lucru.

După eliminarea tarifelor de roaming şi introducerea noilor norme privind protecţia datelor, eliminarea geoblocării nejustificate este considerat un mare succes al politicii Executivului comunitar.
Comisarul pentru economia digitală şi societatea digitală, Mariya Gabriel, a invitat toate statele membre să asigure implementarea eficientă a acestor norme încă din prima zi. „Facem apel la statele membre să ajungă la un acord cu privire la armonizarea normelor pentru vânzarea de bunuri şi servicii digitale şi achiziţiile online. Toate aceste elemente sunt esenţiale pentru crearea unei pieţe unice digitale funcţionale şi competitive", a declarat Mariya Gabriel.
Statele membre trebuie să desemneze organismele însărcinate cu aplicarea acestei legi şi organismele care urmează să le ofere consumatorilor asistenţă practică.
Comisia va efectua o primă evaluare a aplicării Regulamentului privind geoblocarea până în martie 2020. De asemenea, Comisia va analiza dacă în alte sectoare- serviciile de transport şi serviciile audiovizuale- mai există restricţii nejustificate pe motive de cetăţenie, loc de reşedinţă sau sediu și dacă există, acestea trebuie eliminate.

 

Te-ar putea interesa și: