Revolut acuză: Meta ar trebui să își recunoască vina și să își despăgubească victimele

Revolut / sursa foto: Facebook

Bancă digitală Revolut critică Meta pentru abordarea sa față de escrocherii, afirmând că gigantul tehnologic ar trebui să despăgubească victimele.

Meta a anunțat joi parteneriate cu bănci din Marea Britanie

Joi, 3 octombrie, Meta a anunțat un parteneriat cu băncile britanice NatWest și Metro Bank, într-un proiect de partajare a datelor. Acesta ar ajuta băncile să-și prevină clienții să cadă pradă schemelor de fraudă.

Revolut a declarat că înțelegerea „nu se ridică deloc la nivelul necesar pentru a combate frauda la nivel global.”

Revolut: Meta ar trebui să își recunoască vina

Banca digitală a declarat că Meta și alte platforme de social media ar trebui să își recunoască vina și să compenseze financiar persoanele care cad victime fraudelor pe site-urile lor.

Începând cu 7 octombrie, vor intra în vigoare noi reforme în industria plăților care obligă băncile și firmele de plăți să ofere victimelor despăgubiri de maximum 85.000 de lire sterline.

Într-o declarație, Woody Malouf, șeful departamentului de criminalitate financiară de la Revolut, a declarat că planurile Meta de a combate frauda financiară pe platformele sale reprezintă „pași de bebeluș, când ceea ce are cu adevărat nevoie industria sunt salturi uriașe înainte.”

„Aceste platforme nu își asumă nicio responsabilitate în a despăgubi victimele și, prin urmare, nu au niciun stimulent să facă ceva în privința asta.” Un angajament pentru partajarea datelor, deși necesar, pur și simplu nu este suficient” a adăugat Malouf.

Meta are intenții bune dar nepuse în practică

Un purtător de cuvânt al Meta a declarat pentru CNBC că politica de de confidențialitate și protecție a datelor cu caracter personal a informațiilor pentru bănci „este concepută pentru a permite băncilor să împărtășească informații, astfel încât să putem colabora pentru a proteja persoanele care folosesc serviciile noastre respective.”

Meta. Sursa foto: Artapixel/ Pixabay

„Frauda este o problemă care se extinde pe mai multe sectoare și care poate fi abordată doar prin colaborare”, a spus purtătorul de cuvânt.

Revolut cere compensații pentru victimele „fraudelor de plată”

Noile reforme din industria plăților vor intra în vigoare în Regatul Unit pe 7 octombrie, cerând băncilor și firmelor de plăți să ofere victimelor așa-numitelor fraude de plată autorizată (APP) o compensație maximă de 85.000 de lire sterline (111.000 de dolari).

Autoritatea de Reglementare a Sistemului de Plăți din Marea Britanie recomandase anterior o sumă maximă de compensație de 415.000 de lire sterline pentru victimele fraudelor, dar a renunțat după reacțiile negative din partea băncilor și firmelor de plăți.

Malouf a declarat că, deși compania sa susține măsurile pe care guvernul britanic le ia pentru a combate frauda, Meta și alte platforme de socializare ar trebui să compenseze financiar persoanele care cad victime ale fraudei ca urmare a escrocheriilor provenite de pe site-urile lor.

Revolut declară că 62% din fraude provin de la Meta

Banca digitală Revolut a publicat joi un raport în care susține că 62% din fraudele raportate de utilizatori pe platforma sa de banking online proveneau de la Meta, în scădere de la 64% față de anul trecut.

Facebook a fost cea mai comună sursă a tuturor escrocheriilor raportate de utilizatorii Revolut, reprezentând 39% din fraude, în timp ce WhatsApp a fost a doua cea mai mare sursă a acestor evenimente, cu o cotă de 18%, a declarat banca în raportul său „Consumer Security and Financial Crime Report.”