Compania Playboy este ultima mare întreprindere care anunţă că îşi şterge conturile de pe reţeaua de socializare Facebook. Această muate vine într-un context mai larg, al trendului #DeleteFacebook, apărut după scandalul care înconjoară firma Cambridge Analytica, acuzată că a intrat ilegitim în posesia datelor private ale 50 de milioane de utilizatori şi că s-a folosit de acestea pentru a influenţa alegerile de la urne.
În acest context, compania Facebook este acuzată de neglijenţă, iar mai multe voci au acuzat complicitatea reţelei de socializare, invitând la boicotarea reţelei de socializare. Astfel, Playboy şi-a anunţat intenţia de a-şi dezactiva conturile de pe Facebook, potrivit Bloomberg.
Publicaţia şi-a exprimat dificultăţile pe care le-a avut de-a lungul timpului de a-şi exprima „valorile” pe Facebook, având în vedere politicile interne ale reţelei cu privire la nuditate.
„Sunt mai mult de 25 de milioane de fani care intră în contact cu Playboy prin diferitele pagini pe care le avem şi nu vrem să fim complici în a-i expune la astfel de practici”, a transmis, miercuri, compania.
.Directorul creativ al companiei, Cooper Hefner, a descris platforma ca fiind „represivă din punct d evedere sexual”.
Playboy urmează exemplul #DeleteFacebook, după ce omul de afaceri Elon Musk a şters paginile companiilor Tesla şi SpaceX. În acelaşi timp, fondatorul WhatsApp, Brian Acton, s-a raliat acestei mişcări, în ciuda faptului că Facebook deţine serviciul de mesagerie.