CNN a publicat în 22 iunie articolul. În 23 iunie, articolul a fost șters de pe site și a apărut o precizare din partea CNN: „Povestea nu îndeplinea standardele editoriale ale CNN, așa că a fost retractată. Linkurile care duceau spre articol au fost dezactivate. CNN îi cere scuze dl Scaramucci”, se preciza pe siteul televiziunii americane.

Scaramucci a răspuns la această retragere a articolului, într-un mesaj pe Twitter, sâmbătă dimineața, spunând că rețeaua de televiziunea a luat decizia corectă și el a depășit momentul. „CNN a făcut ce trebuia să facă. Un gest clasic. Scuzele sunt acceptate. Toată lumea face greșeli. Mergem mai departe”, a scris el.

Articolul retractat susținea că anchetatorii comisiei din Senat analizează activitățile unui fond de investiții rusesc, în valoarea de 10 miliarde de dolari, care are legături cu Scaramucci, care a fost în comitetul executiv, de tranziție, al lui Trump.  

Scaramucci este fondatorul firmei globale de investiții SkyBridge Capital. S-a spus că managerul acestui fond va fi numit să conducă Biroul de Legături Publice și Afaceri Interguvernamentale în mandatul lui Trump, dar el nu a ajuns, până la urmă, în această funcție.

Retractarea de vineri seara vine după mai multe dezvăluiri bombă care au fost scrise de presa americană în legătură cu ancheta referitoare la legăturile lui Trump cu Rusia, în timpul campaniei electorale din 2016, scrie The Hill.

Conform Philly.com, povestea era semnată de reporterul de investigații al CNN Thomas Frank. Nici reporterul, nici CNN nu au dorit să facă mai multe comentaroo pe temă, iar un purtător de cuvânt al comisiei pentru servicii secrete din Senat nu a fost disponibil pentru comentarii.

Frank este un finalist al competiției pentru Premiul Pulitzer, în 2012. El ar fi scris despre comisia pentru servicii secrete din Senat care investiga „fondul de rusesc de investiții, în valoare de 10 miliarde de dolari, al cărui director executiv s-ar fi întâlnit cu un membru al echipei de tranziție a lui Donald Trump, cu patru zile înainte de ceremonia de învestire în funcție a președintelui”.

Articolul se referea la Kirill Dmitriev, șeful Băncii Rusești pentru Investiții Directe (BRID), rețea supervizată de Vnesheconombank, o bancă de stat aflată în prezent sub sancțiunile SUA.

Potrivit articolului, întâlnirea dintre Scaramucci și Dmitriev ar fi luat în discuție și ridicarea sancțiunilor, dar un purtător de cuvânt al BRID a declarat pentru Sputnik că fondul de investiții nu face parte din Vnesheconombank. „BRID operează întotdeauna în acord cu reglementările în vigoare și legislația relevantă, iar operațiunile sale nu încalcă sancțiunile”, a spus purtătorul de cuvânt respectiv.

Mai multe publicații au scris despre întâlnirea care a avut loc la Forumul Economic Mondial de la Davos, din Elveția, cu doar patru zile înainte de învestire. După cum nota Bloomberg, „a fost primul contact public între viitoarea administrație americană și afaceri legate de Kremlin”.

Retractarea CNN vine la o lună după ce Fox News a retras un articol politic cu potențial exploziv, care se referea la moartea unui fost angajat al Comitetului Național Democrat, Seth Rich. Rich a fost împușcat mortal în Washington, D.C., în 10 iulie 2016. Poliția locală a afirmat că ar fi fost vorba despre un jaf, dar mai multe personalității republicane au sugerat că Rich ar fi fost ucis pentru că ar fi trimis emailuri secrete ale Comitetului Democrat către WikiLeaks.