Reţetă şi fişă electronice pentru asiguraţii români, cu bani europeni
- Cristina Lica
- 18 februarie 2011, 15:14
Azi a avut loc la sediul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate semnarea contractului de finanţare în cadrul Programului Operaţional Sectorial „CRESTEREA COMPETITIVITĂŢII ECONOMICE” pentru prescripţia electronică şi fişa electronică a pacientului.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Lucian Duţă, spune că acesta este un pas în continuarea informatizării sistemului.
"Distribuţia cardurilor de sănătate începe din a doua jumătate a acestui an, iar spre sfârşitul anului sistemul va fi operaţional. Vom demara achiziţia publică pentru celelalte sisteme informatice: reţetă electronică şi fişa electronică, pe bani europeni", a detaliat şeful CNAS. La semnarea contractului de la CNAS au fost prezenţi pe lângă preşedintele Casei, prim-ministrul Emil Boc, ministrul Sănătăţii,Cseke Attila și ministrul Comunicațiilor , Valerian Vreme. Dosare electronice standard pentru orice pacient Valoarea totală a proiectului ”Sistem informatic integrat pentru dosarul electronic de sanatate” este de 164.307.038,87 lei; valoarea totală eligibilă fiind de 132.505.676,51 lei; din care 132.505.676,51 lei reprezintă valoarea asistenţei nerambursabile. Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni. Cel de-al doilea proiect, ”Prescripţia medicală”, are o valoare este de 48.549.000,01 lei; valoarea totală eligibilă fiind de 38.647.898,23 lei; din care 38.647.898,23 lei reprezintă valoarea asistenţei nerambursabile. Perioada de implementare este de 12 luni.
Scopul proiectului Sistem informatic integrat pentru dosarul electronic de sanatate este de a asigura trecerea la forma electronică a dosarului de sănătate al pacientului prin intermediul căreia cetăţenii României vor beneficia de un nivel mai ridicat al calitătii serviciilor medicale.
Dosarul electornic de sănătate (DES) va cuprinde orice diagnostic sau măsură terapeutică într-o manieră standardizată. Datele vizate pentru stocare în DES vor fi de tipul: istoric medical, alergii, imunizări, rezultate la testele de laborator, documente produse în timpul procedurilor medicale, etc.